۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۳۲۷
امام جمعه زنجان:

دستاوردهای دفاع مقدس به سادگی به دست نیامده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: دستاوردها و ارزش های الهی دوران دفاع مقدس به سادگی به دست نیامده که عده‌ای بخواهند آن را ارزان بفروشند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان،  امروز در جمع تعدادی از رزمندگان و ایثارگران ادارات شهر زنجان اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس سراسر درس و عبرت‌های بزرگی است که بهره‌مندی از این تجربیات گران‌قدر مسیر انقلاب اسلامی را هموار کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران آغازگر جنگ نبوده و در هیچ کجای جهان آغاز جنگ را جشن نمی گیرند، اما از آنجایی که ایران اسلامی توانست با دستانی خالی مقابل دنیای کفر ایستادگی کند و اجازه ندهد که حتی یک وجب از خاک کشور اشتغال شود، هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به حمایت شرق و غرب از رژیم بعث عراق برای براندازی نظام اسلامی ایران تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس اسرایی از 14 کشور دنیا در آسایشگاه اسرای دشمن وجود داشتند که نمایان گر حمایت این کشورها و اعزام نیرو از سوی آنان به جبهه مقابل ایران بود.

 

وی ادامه داد: صدام هرگز تصور نمی کرد که ایران بتواند به تنهایی حتی بیش از یک هفته در مقابل این دشمن تا دندان مسلح دوام آورد، اما فرزندان خمینی کبیر با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار و با ایمانی راسخ توانستند دشمنان را تا خاک خودشان برانند و نشان دهند که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تأکید بر این‌که جنگ همواره از دیدگاه مبانی اسلام و مکتب تشیع تقبیح شده است، خاطرنشان کرد: با این حال دفاع از کیان مملکت اسلامی واجب است و ملت ایران توانستند نهال انقلاب اسلامی را با خون شهدای جنگ تحمیلی آبیاری کنند.

 

وی با اشاره به این‌که جنگ هشت ساله پس از فتنه‌های مختلف داخلی به ملت ایران تحمیل گفت: هنوز سه روز از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که فتنه های کشورهای غربی جهت زمین گیرکردن انقلاب اسلامی آغاز و به شکل قائله کردستان، خلق بلوچ، خلق آذربایجان و سایر جنبش ها ظهور کرد.

 

امام جمعه زنجان گفت: امام راحل امروز محبوب قلوب مسلمین جهان است، امام صدام به همراه هم‌پیمانان منطقه‌ای خود در زباله‌دان تاریخ محو شده‌اند، همان صدامی که به دنبال تغییر نام خلیج فارس به خلیج العربی و فتح سه روزه ایران بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار بازگویی حقایق و ناگفته‌های جنگ تحمیلی به نسل جوان و چهارم انقلاب اسلامی شد و گفت: دستاوردها و ارزش های الهی دوران دفاع مقدس به سادگی بدست نیامده که عده‌ای بخواهند آن را ارزان بفروشند./935/پ203/س

ارسال نظرات