۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۳۳۲
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران:

دوستی با اهل بیت تنها راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد مازندران با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امامزادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران روز چهارشنبه در نخستین همایش بزرگداشت امام زاده ابراهیم(ع) شهرستان آمل با اشاره به این که ما انسان ها باید در برابر نعماتی که خداوند منان به ما داده است شاکر باشیم، گفت: ایزدمنان نعماتی چون وجود، عقل و اسلام را به داده است که اگر از این نعمات ارزشمند برخوردار نبودیم مشخص نبود که به کدامین مسیر کشیده می شدیم.

وی با اشاره به این که خداوند منان با قدرت والای خود بهترین امور را برای سعادتمندی انسانها فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت ارزنده به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیریم.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران با تاکید بر این که ایران نخستین کشور شیعی در سراسر جهان است، گفت:مردم ما ولایت حضرت علی(ع) و آل او را با همه وجود پذیرفتند و در راستای تعالیم والای این بزرگواران حرکت کردند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به این که هفت امام معصوم(ع) به ایران آمدند، یادآور شد: امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و امام حسن عسکری(ع) به آمل آمدند و در این شهر اقامت داشتند.

وی با اشاره به این که امام زاده ابراهیم(ع) از نوادگان امام جواد(ع) هستند، خاطرنشان کرد: به این امام زاده گرانقدر لقب طاهر را داده اند که به برکت حضور ایشان اولین حکومت علوی در آمل شکل گرفت.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران با اشاره به این که امام زادگان پرچمدار علم و اخلاق و نشر دهنده کرامات معصومین(ع) بوده اند، خاطرنشان کرد: این بزرگان نقش مؤثری در مبارزات سیاسی و پیوستن مردم به اسلام به ویژه در ایران ایفا کردند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

وی با بیان این که معرفی امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای امام زادگان امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد مازندران با بیان این که یکی از مراحل گسترش تشیع در ایران، ورود امامزادگان بسیار به این سرزمین و نقش آنها در این راستا بوده است، گفت: باید عموم جامعه و به خصوص جوانان با سیره و تاریخ زندگانی ائمه معصومین(ع) و امام زادگان عظیم الشان به عنوان فرزندان آن بزرگواران آشنایی داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهیمیان با تاکید بر این که توسل به امام زادگان بهترین مکان برای جوانان جامعه است، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه باید برای رفع مشکلات خود به امام زادگان که منبع خیر و برکات فراوان هستند پناه آورند./950/پ202/ع

ارسال نظرات