۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۳۴۳
با حضور دکتر ولایتی؛

همایش فصلی ائمه جماعات مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به این‌که برخی ائمه جماعات ممکن است به سبب مشغله زیاد کاری، کوتاهی کنند، گفت: مدیریت امام جماعت با اجرای منظم برنامه‌های فرهنگی است تا حق‌الناس را ادا کرده باشد.
مسجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام حائری، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، شب گذشته در همایش فصلی و منطقه‌ای ائمه جماعات مشهد که با حضور دکتر ولایتی در حرم مطهر رضوی برگزار شده بود، گفت: ائمه جماعات پرچم مبارزه با تهاجمات دشمن را بر دوش گرفته‌اند.
 
وی افزود: هر فعالیت فرهنگی برای جلب دل‌های پاک مومنین و جوانان و ارتباط با معنویت و ذات اقدس باری تعالی، از بهترین برنامه‌ها محسوب شده و نقشه‌های شوم دشمن را خنثی می‌کند؛ مساجد به معنای واقعی، سنگر است و این سنگر نیاز به محافظت و نگهبانی دقیق امام جماعت دارد، ذهن بیدار و نقاد، تقوا و عدالت و فقاهت امام جماعت بهترین و مهم‌ترین حافظ این سنگر است.
 
وی با اشاره به این‌که برخی ائمه جماعات ممکن است به سبب مشغله زیاد کاری در این امر کوتاهی کنند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «امام جماعت مدیر است»، مدیریت امام جماعت با اجرای منظم برنامه‌های فرهنگی است تا حق‌الناس را ادا کرده باشد زیرا درب مسجد که باز شده و سجاده پهن می‌شود، حقی برای مردم بر گردن امام جماعت ایجاد می‌شود.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: مشکلات زیادی در جامعه امروز مطرح است که نیازمند هدایت و رهبری از ناحیه روحانیتی است که همیشه هدایت فکری و دینی مردم را به عهده داشته است، امروز خشم دشمن از پیروزی اسلام و شکست‌هایش بیشتر شده و او را به آخر خط رسانده است.
 
وی تأکید کرد: نوید شکست قطعی تفکرات الهادی و ضد توحیدی داده شده است و تصمیم بی‌شرمانه دشمن برای سرنگونی اسلام، از عوارض بیماری اوست که در کنار آن دست به کارهای جنون‌آمیز دیگری مثل جنگ‌افروزی می‌کند که در آنها با شکست مواجه می‌شود، همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس دیدند.
 
وی با اشاره به این‌که موج بیداری اسلامی در دنیا رو به گسترش است، گفت: این موج از ایران اسلامی آغاز شده و شعاع بسیار گسترده‌ای در عرصه بین‌المللی و اجتماعی به خود گرفته است تا روزی که تمام امواج این بیداری، مقدمه ظهور باشند.
 
حجت‌الاسلام حائری در پایان گفت: مردم باید بدانند از ابر قدرت‌ها جز ابرجنایت کار دیگری برنمی‌آید، این به معنای ناامیدی از همه امیدهای دروغینی است که دشمن ایجاد کرده و بعد از دل کندن از امیدهای دروغین، دل‌ها متوجه مرکز ولایت و به حضور حضرت بقیه الله(عج) خواهد شد.
 
گفتنی است، در این مراسم کتاب و جزوه‌های آموزشی به ائمه جماعات اهدا شد، همچنین برنامه‌های آنان بررسی شده و مقرر شد در دوره آموزشی آینده شرکت کنند.
 
همچنین در ابتدای این مراسم، ائمه جماعات استان با شعارهای خود، توهین به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرده و از مشرکین و هتاکان به ایشان برائت جستند./932/پ202/س
ارسال نظرات