۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۳۶۶
کارشناس مسائل رسانه‌ای:

تحریف واقعیت‌های تاریخی توطئه غربی برای تداوم سلطه‌گری است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کارگروه حمایت از مطبوعات و حق آزادی بیان شمال غرب یکی دیگر از ترفندهای غرب برای تسلط بر جهان را استفاده ابزاری از تاریخ و تحریف واقعیت‌های تاریخی دانست.
فيلم موهن

سیدمسعود پیمان، دبیرکارگروه حمایت از مطبوعات و حق آزادی بیان شمال غرب کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهانت اخیر فیلم موهن صهیونیستی آمریکایی به ساحت پیامبر گرامی اسلام اظهار داشت: توهین‌های زنجیروار به پیامبر و توجیه آن با آزادی بیان در حالی صورت می‌گیرد که حتی سخن گفتن از موجودیت اسرائیل و تاریخ به وجود آمدن این رژیم نامشروع را جرم می‌دانند و به خاطر چاپ عکس نامناسب خانواده سلطنتی انگلیس دست‌اندرکاران این اقدام را توبیخ می‌کنند.

 

وی ادامه داد: این در حالی است غرب که در اقدامی شرم‌آور به رهبر دو میلیارد مسلمان در جهان توهین می‌کند و قیافه حمایت از دمکراسی و آزادی بیان به خود می‌گیرد و با تأکید بر آزادی بیان نه تنها این اعمال شنیع را محکوم نکرده و عذرخواهی نمی‌کند بلکه هتک حرمت‌ها را با آزادی بیان توجیه می‌کنند و مدعی هستند مقابله در برابر آن باعث محدود شدن آزادی بیان می شود.

 

پیمان با بیان این‌که در تحلیل فاجعه توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) نباید دچار این اشتباه شویم، افزود: تأمل در حوادث تاریخ معاصر و نگاهی گذرا به پرونده خباثت‌آمیز ممالک استعماری و استکباری نشان می‌دهد که این توطئه‌های زنجیره‌ای ریشه در سیاست‌های راهبردی نظام سلطه دارد که برای غارت ثروت ملل آزاد در طول اعصار کلیه مفاهیم و موضوعات اجتماعی را به سود خود تحریف کرده و یا به شکلی گزینشی مورد سوء استفاده قرار داده است.

 

دبیر کارگروه حمایت از مطبوعات و حق آزادی بیان شمال غرب با بیان این‌که این شیوه رفتار تنها محدود به مسائل حقوقی نمی‌شود و غرب برای رسیدن به مقاصد پلید ضدانسانی و ضداخلاقی خود سایر موضوعات از جمله تاریخ، هنر، فرهنگ، دین و آزادی را واژگونه تعبیر و تبلیغ می‌کند، افزود: بر طبق این رویکرد، انسان به عنوان ابزاری در خدمت مطامع ماتریالیستی آنان است، به عبارت دیگر در نظام سیاسی حاکم بر غرب تمامی مفاهیم و مبانی جوامع انسانی برپایه خواسته‌های مادی و چپاولگری تحریف می‌شود و تغییر شکل می‌دهد.

 

وی با اشاره به نمونه‌هایی از این تفکر در غرب گفت: در عرصه هنر، غرب با واقعیت هنر و ارزش‌گذاری آن کاری ندارد، آنها برای این که به اهداف خود برسند با در دست داشتن ابزارهای مادی و رسانه‌های تبلیغاتی و با بی‌رحمی و بی‌شرمی تمام سعی می‌کنند انسان‌ها را از شأن و کرامت خود پایین بکشند و آنها را از هویت و مبانی معنوی دور کنند.

 

پیمان یکی دیگر از ترفندهای غرب برای تسلط بر جهان را استفاده ابزاری از تاریخ و تحریف واقعیت‌های تاریخی دانست و افزود: آنها با تحریف تاریخ به آسانی و بدون متحمل شدن لشکرکشی، ملت‌های آزاد را با فریبکاری به بیراهه می‌کشانند، نمونه برجسته این تحریفات، واقعه هولوکاست است که در این راستا پژوهشگران و فیلمسازان و مورخین غربی باید مواظب باشند که با نگارش مطلبی در خصوص هلوکاست نه تنها آن را انکار نکنند؛ بلکه شک کردن در این مسأله را نیز مطرح نکنند.

 

این صاحب نظر عرصه رسانه افزود: باید توجه داشت تا زمانی که مسلمانان وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند، بنا به وعده الهی هیچ خطری متوجه اسلام و مسلمانان نیست بلکه حیطه و نیرنگ دشمنان به خود آن‌ها برخواهد گشت. این واقعیت در نومیدی و سرخوردگی سران استکبار به خوبی به چشم می‌خورد./935/ت302/س

ارسال نظرات