۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۳۹۲

مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) با حضور مدیر حوزه علمیه قم برگزار شد.
مدرسه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) ظهر امروز با حضور مسؤولان و مدیران این مدرسه برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی دوست عضو هیأت امنای مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج)، حجت لاسلام والمسلمین نکونام عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام عصاری مدیر مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج)، حجت‌الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی، اساتید و طلاب این مدرسه حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عصاری مدیر مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) در سخنانی ابراز داشت: طلاب باید شخصیت الهی خود را درک کنند و به حدی برسند که قبل از این‌که کسی آنها را موعظه کند پند گرفته باشند.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام نائینی استاد حوزه علمیه طی سخنانی بر ضرورت تدریس طلاب نخبه و عالم در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: امروز طلبه‌های موفق و درس خوانی هستند که از تدریس محروم هستند و باید این نقیصه در حوزه برطرف شود.
وی طرح ساماندهی دروس در حوزه علمیه را عامل مهمی برای حضور طلبه در کلاس‌های درس دانست و با اشاره به محسنات این روش گفت: وجود مؤسسات قوی و علمی حوزوی در پیشبرد این طرح ضروری است و نواقص آن از بین خواهد رفت.
 حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم نیز در این مراسم، حراست از اسلام و معارف حقه اهل بیت(ع) را از وظایف اصلی روحانیت خواند و ابراز کرد: روحانیت باید در راستای حفظ این امانت الهی تلاش کند و آن را در اختیار تشنگان علم و دانش قرار دهد.
وی وظیفه مسؤولان حوزه‌های علمیه را در قبال پاسداری مناسب از این نهاد مقدس، سنگین ارزیابی کرد و گفت: برای پیشبرد امور باید دائماً در حال ارزیابی از عملکرد خود باشیم و برای رفع چالش ها برنامه ریزی داشته باشیم.
مدیر حوزه علمیه قم به مشی گذشتگان در حوزه‌های علمیه اشاره کرد و خواستار الگوگیری طلاب جوان از علمای گذشته شد و گفت: آنها علوم فراگرفته را با ممارست برای خود ملکه می‌کردند و دروس را به گونه‌ای می خوانند که توان تدریس آن را داشتند.
همچنین در پایان این مراسم از طلاب برتر و اساتید نمونه مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) تقدیر و تشکر به عمل آمد.
گفتنی است، مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) در سال تحصیلی 89 ـ 90 فعالیت علمی خود را آغاز کرد و مؤسس و تولیت این مدرسه آیت‌الله مهدی مظاهری است./927/پ202/ن
ارسال نظرات