۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۴۰۵

انتقاد آیت الله شبستری از بی‌مهری‌ به مقوله فرهنگ

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز تأکید کرد: اگر در عرصه‌های فرهنگی بی مهری صورت گیرد، کارهای عمرانی و اقتصادی نیز به درد نخور خواهد بود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در یادواره چهار هزار و 280 شهید تبریز که با حضور رحیم صفوی و فرماندهان عالی دوران دفاع مقدس در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز همراه بود، اظهار داشت: فرهنگ زیربنای توسعه در بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی است.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود، هیچ معضلی در سایر بخش‌ها مشاهده نخواهد شد، تصریح کرد: در شرایطی که کشور مورد هجمه سنگین فرهنگی دشمنان قرار گرفته است، اگر در عرصه‌های فرهنگی بی مهری صورت گیرد، کارهای عمرانی و اقتصادی نیز به درد نخور خواهد بود.

 

آیت الله شبستری از برخی بی‌مهری‌ها به مقوله فرهنگ انتقاد کرد و افزود: دشمنان از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام بوده‌اند و در راستای این هدف روش‌های مختلفی از جمله ترور، جنگ، تهدید و تحریم را آزموده و شکست خورده‌اند و این بار با جنگ نرم فرهنگی به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی ایران هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمنان اعتقاد، فرهنگ و حس وایت مداری جوانان ایرانی را هدف قرار داده‌اند، تصریح کرد: اگر خواهان مقابله با فرهنگ مبتذل غربی و مصون نگه داشتن جوانان از انحطاط غربی هستیم، بایستی در ترویج و تقویت فرهنگ عاشورایی، ولایی و دفاع مقدس میان جوانان همت کنیم.

 

وی فرهنگ را اساس و پایه هر جامعه دانست و گفت: امروز کشور با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی دشمن مواجه است، شیوع تفکرات قوم‌گرایی و تجزیه طلبی، جوانان منطقه را تهدید می کند، در چنین شرایطی کمبود بودجه فرهنگی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که برای مقابله با توطئه های عقیدتی دشمن باید بودجه های فرهنگی به میزان چشمگیری افزایش یابد، افزود: تنها شعار ادامه راه شهدا کافی نیست، اگر آن زمان رزمندگان با احساس تکلیف در میادین جنگ حاضر شدند، جنگ امروز ما جنگ فرهنگی است و باید در عمل به مقابله با دشمنان رفت.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که اتخاذ موضع انفعالی در مقابل توطئه‌های فرهنگی دشمن به ضرر نظام خواهد بود، خاطرنشان کرد: ترویج و گسترش فرهنگ دفاع مقدس را یکی از بهترین راهکارهای مقابله با همجمه های فرهنگی دشمنان است، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا خوب است؛ اما باید راه و عمل آن بزرگواران را نیز مورد توجه قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره بزرگ شهدای تبریز، به تشریح رشادت و دلاوری‌‎های رزمندگان آذربایجان به ویژه تبریز در دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: تبیین و بازگویی واقعیات جنگ، لازمه تربیت نسلی همچون رزمندگان اسلام با ایمان دوران دفاع مقدس است.

 

همچنین علیرضا نوین، شهردار تبریز با بیان این‌که یکی از برنامه های اولویت دار شهرداری پرداختن به مقوله فرهنگ است، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای محلات، چاپ و انتشار آثار مربوط به شهدای دوران دفاع مقدس، ایجاد پارک موزه دفاع مقدس و همچنین ساخت و نصب تندیس های فرماندهان و سرداران سپاه اسلام در میادین شهر از فعالیت های شهرداری در این زمینه است./935/پ202/س

ارسال نظرات