۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۱۴۰۴۲۰

نشست هم‌اندیشی اساتید روحانی دانشگاه تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‏اندیشی اساتید روحانی دانشگاه تبریز به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.
نشست هم‌انديشي اساتيد روحاني دانشگاه تبريز نشست هم‌انديشي اساتيد روحاني دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نشست هم‏اندیشی اساتید روحانی دانشگاه تبریز امروز با هدف شناسایی و تقویت زمینه‏های تعامل علمی و فرهنگی میان حوزه و دانشگاه و استفاده از توانمندی‏های علمی و تخصصی اساتید روحانی در تالار شهریار دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی برگزاری این نشست هم‏اندیشی را گامی در جهت تحقق عینی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: تداوم برگزاری چنین نشست‏هایی جهت تبادل افکار و هم‏افزایی میان حوزه و دانشگاه ضرورتی انکارناپذیر است.

 

وی خواستار حضور اساتید دانشگاه به همراه اساتید حوزه علمیه تبریز در این نشست‌های هم‌اندیشی شد و تصریح کرد: دوری فضای دانشگاهی کشور از مبانی و ارزش‌های اسلامی همان انحرافی را به دنبال خواهد داشت که قبل از انقلاب مبتلا به آن بوده است.

 

آژیده تعامل و هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه را لازمه تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اسلامی‌شدن دانشگاه های دانست و گفت: تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه متوجه اساتید این دو نهاد بزرگ علمی به‌عنوان فرماندهان جنگ نرم است.

 

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش خواستار پرهیز از شعارزدگی و دوری از اقدامات کلیشه‌ای در برنامه‌های فرهنگی و دینی در فضای دانشگاه‌ها شد و تصریح کرد: روحانیت بایستی با احساس تکلیف وارد فضای دانشگاهی شده و مبنای اعتقادی جوانان و دانشجویان انقلابی را تقویت کند، در غیر این صورت همچون قبل از انقلاب اسلام واقعی، اسلام منهای روحانیت تبلیغ و تفسیر خواهد شد.

 

آژیده اسلام منهای روحانیت را آغاز انحراف بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: هنوز تفکرات التقاطی با نام اسلام در فضای دانشگاهی ترویج می یابد که لزوم حضور روحانیان آگاه به زمان و متعهد در فضای دانشگاه‏ها را بیش از گذشته نشان می دهد.

 

وی وجود افکار، سلایق و دیدگاه‏های مختلف میان جوانان دانشجو را عاملی بر حساسیت عملکرد روحانیت در فضای دانشگاهی کشور دانست و با تاکید بر این‌که تقویت مبنای اعتقادی باید در استراتژی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: انتظار می‏رود روحانیان دانشگاه‏ها با تعامل و ارتباط بیشتر چهره به چهره با دانشجویان در این گام کوشا باشند.

 

آژیده با اشاره به تلاش بی‌دریغ دشمنان در القای افکار التقاطی و همچنین ترویج اندیشه‌های غربی در دانشگاه‌ها گفت: هنوز عده‏ای از جوانان دانشجو، غرب را کعبه آمال خود می‏دانند که خودباختگی نتیجه این افکار آلوده خواهد بود، این در شرایطی بوده که بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی خودباوری و اعتماد به نفس است.

 

وی فعالیت نیروهای حزب الهی در فضای دانشگاهی را ضرورت زمان دانست و تصریح کرد: هنوز برخی از دانشجویان از مبانی و اصول اولیه اسلامی آگاهی کاملی ندارند، عده ای از دانشجویان در بحث‌هایی از قبیل امامت و ولایت‏فقیه که اساس و شالوده نظام اسلامی است، غفلت دارند.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست ضمن سخنرانی مسؤولان نهادنمایندگی دانشگاه‌ها، هر یک از اساتید روحانی دانشگاه تبریز به تشریح نکته نظرات خود پرداختند./935/پ202/ب

ارسال نظرات