۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۴۳۴
آیت الله نوری همدانی:

استکبار در مقابل اراده ملت‌ها کاری از پیش نخواهد برد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، استکبار جهانی را در مقابل عزم و اراده ملت های جهان عاجز توصیف کرد و خواستار هوشیاری امت اسلام در قبال نقشه های دشمنان شد.
1/ آيت الله نوري همداني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، روز پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله سید محمد کاظم یزدی، ‌احیای نام و آثار علمای بزرگ و فقها را امری مهم و اقدامی ستودنی خواند.
 
وی این مهم را دربردارنده فواید مهمی همچون شناخت بیشتر جامعه نسبت به علما و معرفی آثار و کتب آنان دانست و اظهار داشت: علما همواره در طول تاریخ در مقابل انحرافات و کجی ها ایستاده اند و از مکتب اهل بیت(ع) و دین دفاع کرده اند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از شخصیت مرحوم آیت الله سید محمد کاظم یزدی از خدمات وی تجلیل و از آن مرحوم به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در راستای هوشیاری مردم و جامعه در آن مقطع زمانی یاد کرد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سیاست و دیانت را دو جز جدایی ناپذیر در اسلام دانست و تاکید کرد: دشمنان و بدخواهان همواره در صدد بودند تا علما را نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نشان دهند، در حالی که هیچ گاه این گونه نبوده و علما سیاست و دیانت را در کنار هم مورد توجه قرار می دادند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی از امام خمینی(ره) به عنوان الگو و اسوه در این راستا نام برد و تاکید کرد: ایشان با تشکیل حکومت اسلامی عملا نشان دادند که دیانت و سیاست از هم جدا نیستند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل موجب بیداری محرومان و مستضعفان جهان شد و همینه پوشالی مستکبران را در هم شکست به گونه ای که امروز شاهد مقابله ملت های مظلوم جهان با استکبار جهانی و دست نشاندگان آنان هستیم.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که دشمنان در مقابل عزم و اراده ملت های جهان کاری از پیش نخواهند برد،‌ یادآورشد:‌ ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان مصمم هستند تا خودشان سرنوشت شان را تغییر دهند نه این که دیگران برای شان نسخ تجویز کنند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به موج بیداری اسلامی، از ملت های مسلمان خواست نسبت به ادامه این راه استقامت به خرج دهند و مراقب نقشه و شیطنت استکبار جهانی باشند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات