۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۴۰۴۵۶
عصر امروز؛

همایش بزرگداشت شهدای روحانی خطه زاگرس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت ایثارگران و شهدای روحانی خطه زاگرس با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت ایثارگران و شهدای روحانی خطه زاگرس امروز پیش از نماز مغرب و عشاء با حضور طلاب و روحانیون در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.

این همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، شعرخوانی و مدح اهل بیت(ع) آغاز و در ادامه، پیامی از حضرت آیت الله نوری همدانی در مقام شهدای روحانی قرائت و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حاضرین به سخنرانی پرداخت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این پیام با اشاره به اینکه امواج خون شهدا بود که خس و خاشاک و آلودگی ها را از جامعه اسلامی شسته و امنیت و آزادی را به ارمغان آورد، گفت: تمام حرکات شما شهیدان، هر تربت از تربت مقدستان و هر کوچه که به نام شما مزین شده است چون ستاره ای تابناک می درخشد.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از پیام خود، به روح شهدا به ویژه شهدای روحانیت سلام و صلوات خداوند و رسول خدا را ارزانی داشته و آنها را پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: در پایان جنگ تحمیلی رقم کشته ها و شهدای حوزه های علمیه از دیگر قشرها بیشتر بود و این نشان دهنده حضور روحانیت در تمام صحنه ها است.

وی در این پیام با بیان اینکه بنیان‌گزار اسلام حضرت محمد(ص) برای تعمیق معارف اسلامی و گسترش آن دو نیروی علم و جهاد را تبیین و تدوین کرده، اظهار داشت: برخی همچون علما در راه علم پیشرفت هایی را حاصل کرده و برخی همچون مالک اشتر در جهاد موفق بوده اند ولی شهدای روحانی از افرادی هستند که این دو را با هم دارند.

در پایان این همایش محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه روحانیت در دفاع مقدس نقش بی‌نظیری داشته است، گفت: نمی شود از مقاومت ملت و جوانان ایران در دفاع مقدس صحبت کرد و حرفی از حماسه روحانیت به میان نیاورد.

وی امام خمینی(ره) را سردمدار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد و افزود: اگر روحانیت و تلاش آنها در لحظه لحظه های جنگ نبود دشمن قطعه دیگری از کشور ما را جدا می کرد همان گونه که در جنگ های قبلی اتفاق افتاده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: سربلندی، استقامت و پایمردی برای این کشور به راحتی به وجود نیامده است و در این راه خون های زیادی ریخته شده و جوانان و عزیزان زیادی جان خود را فدا کرده اند و دشمن درصدد این است تا عظمت این شهدا را در نظر ما کوچک جلوه دهد و از اجر و قرب آنان بکاهد.

رضایی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بود که ما فهمیدیم شکست ناپذیر هستیم، گفت: در تمام جنگ ها غیر از جنگ با عراق ایران با شکست مواجه شده بود و این تنها جنگی بود که بعد از 300 سال کشور ما پیروز می شد و این افتخاری بود که نصیب روحانیت و شاگردان امام خمینی(ره) شد و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد./907/202/ن

 

ارسال نظرات