۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۰۴۵۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اگر روحانیون در دفاع مقدس حضور نداشتند معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم بخورد

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نمی شود از مقاومت ملت و جوانان ایران در دفاع مقدس صحبت کرد و حرفی از حماسه روحانیون به میان نیاورد چون اگر روحانیون در دفاع مقدس حضور نداشتند معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم می خورد و چه پایانی داشت.
رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز در همایش بزرگداشت ایثارگران و شهدای روحانی خطه زاگرس که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی با حضور طلاب و روحانیون برگزار شد، گفت: روحانیون در دفاع مقدس نقش بی نظیری داشتند.

وی افزود: نمی شود از مقاومت ملت و جوانان ایران در دفاع مقدس صحبت کرد و حرفی از حماسه روحانیون به میان نیاورد چون اگر روحانیون در دفاع مقدس حضور نداشتند معلوم نبود سرنوشت جنگ چگونه رقم می خورد و چه پایانی داشت.

رضایی امام خمینی(ره) را پرچمدار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برشمرد و افزود: اگر روحانیان و تلاش آنها در لحظه لحظه های جنگ نبود دشمن قطعه دیگری از کشور ما را جدا می کرد همان گونه که در جنگ های قبلی این اتفاق افتاده بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: سربلندی، استقامت و پایمردی برای این کشور به راحتی به وجود نیامده است و در این راه خون های زیادی ریخته شده و جوانان و عزیزان زیادی جان خود را فدا کرده اند و دشمن درصدد این است تا عظمت این شهدا را در نظر ما کوچک جلوه دهد و از اجر و قرب آنان بکاهد.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی ما فهمیدیم شکست ناپذیر هستیم، گفت: ایران در تمام جنگ ها غیر از جنگ با عراق با شکست مواجه شده بود و این تنها جنگی بود که بعد از 300 سال کشور ما در آن پیروز می شد و این افتخاری بود که نصیب روحانیت و شاگردان حضرت امام خمینی(ره) شد و آزادی را برای کشور به ارمغان آورد.

رضایی اظهار با اشاره به اینکه اگر توسلات به ائمه(ع)، رشادت ها، شهادت ها و خون ها نبود امروز ایرانی وجود نداشت، افزودرزمندگان و روحانیان در دفاع مقدس ثابت کردند تنها نیرویی هستند که خواستار کشورشان هستند و در راه حفظ آن از جان و مال خود می گذرند.

وی آزادی و استقلال امروز را مدیون جنگ تحمیلی دانست و اظهار داشت: ما وجب به وجب این خاک را با جان و دل حفظ کردیم و این در حالی بود که دشمنان برای کوچک کردن ما به این کشور حمله کردند ولی ما از این حملات دشمن استفاده کرده و خود را بزرگ کردیم و امروز برای خود قدرتی در منطقه هستیم.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما امروز با بازیابی و بازسازی توان کشور را بالا برده ایم و اقتدار دفاعی خود را به نیروی بازدارنده تبدیل کرده ایم، گفت: آمریکا و اسرائیل بارها تلاش کرده اند به این کشور حمله کنند ولی با توجه به تجربه ای که در جنگ تحمیلی کسب کردند جرأت حمله به ایران را ندارند.

رضایی کشور را نیازمند به یک خیزش مجدد دانست و افزود: دشمنان با تحریم درصدد ایجاد تشنج، نفاق و به وجود آوردن نارضایتی در کشور هستند و این روحانیون هستند که می توانند با یک خیزش به صحنه بیایند و با تمام توان مردم را برای یک جهش اقتصادی آماده و تشویق کنند.

وی ابراز داشت: ما در امتحان دفاع و جهاد پیروزشده ایم و امروز باید در عرصه های علمی، فرهنگی، خانوادگی و تمدن تلاش کنیم تا موفق باشیم و باید کاری کنیم تا اقتصاد ایران تحریم ناپذیر باشد و این تحریم ناپذیری در گرو تولید ملی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ ارزشهای انقلاب و امام راحل(ره) را در گرو حضور روحانیت و مردم در صحنه عنوان کرد و گفت: روحانیت در تمام خطوط مقدم حضور پیدا کرده و جانانه جنگیدند و خود را از مردم جدا نکردند و همیشه پیشرو بودند.

رضایی در پایان وظیفه روحانیت را بسیار سنگین برشمرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب امروز جانانه در میدان حضور پیدا کرده است و تنها گذاشتن ایشان در صحنه آسیب جدی بر مردم و کشور متحمل خواهد ساخت و این روحانیت هستند که بیشتر از دیگران مخاطب این مسأله هستند و باید خود را نشان دهند. /907/پ202/ع

ارسال نظرات