۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۰۴۷۱
آیت الله امامی کاشانی:

در جبهه سیاسی همه باید با هم باشیم/اتاق فکر اقتصادی تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران خواستار توجه همگان به مقوله وحدت حول محور ولایت فقیه شد و تاکید کرد: امروز باید در جبهه سیاسی همه در کنار هم و با اتحاد باشیم دست از افتراق برداریم و از قطعه قطعه کردن جامعه بپرهیزیم؛ قطب وحدت ولایت است و باید با تبعیت از ولایت در برابر دشمنان بایستیم.
 نماز جمعه تهران، به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سالروز میلاد امام رضا(ع) به تبیین فضائل و مناقب این امام همام پرداخت.

آیت الله امامی کاشانی شکر نعمت های خداوند تبارک و تعالی را امری بسیار مهم دانست و گفت: باید تمام آنچه داریم همه را در راه خدا بدهیم، سود دنیا و آخرت ما در رابطه با خدای متعال است؛ اگر نعمت را نادیده بگیریم گناه و خسران ما را در بر خواهد گرفت.

وی در خطبه دوم نماز جمعه اظهار داشت: دفاع مقدس درس های فراوانی دارد و به گفته مقام معظم رهبری مقدار کمی از این درس ها مطرح شده و خیلی از آنها نادیده گرفته شده است.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: حقیقت این است که گذشته و آینده یکی است و هر وقتی از خود یک چهره ای نشان می دهد؛ در گذشته دفاع مقدس به آن سبک بروز داشت و امروز که ما می خواهیم به یاد آن دفاع باشیم باید ببینیم این دفاع الان چگونه است و چگونه بروز کرده است؛ امروز مشکل ما مشکل سیاسی و اقتصادی است و این دفاع در این چهره خود را نشان داده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید در جبهه سیاسی همه در کنار هم و با اتحاد باشیم دست از افتراق برداریم و از قطعه قطعه کردن جامعه بپرهیزیم؛ قطب وحدت ولایت است و باید با تبعیت از ولایت در برابر دشمنان بایستیم.

آیت الله امامی کاشانی گفت: به تمام جوامع اسلامی می گویم ببینید دشمن چه می کند آمده برای اینکه حضرت رسول را کوچک کند فیلم ساخته؛ هدف آنها این است که آنچه امم اسلامی دور آن قطب می چرخند را کوچک کنند چرا چون که از جامعه اسلامی ضربه خورده و می خواهد این ضربه را جبران کند.

وی ادامه داد: البته این فیلم را قبلا در همین آمریکا در اهانت به حضرت عیسی ساختند و دامن حضرت عیسی را آلوده جلوه دادند؛ هدف آنها این است که وحی از قداست بیفتد و اینها حرفی ندارند که حتی این گونه فیلم را بر علیه حضرت موسی بسازند.

آیت الله امامی کاشانی ابراز داشت: بیداری اسلامی و حرکت اسلامی رو به فزونی است؛ دشمن بداند امت اسلای روز به روز روشن تر می شود و این توطئه ها بر می گردد به جان خبیث خودشان و تمام نقشه ها که نقشه ابلیس است و همه اینها که جنود ابلیس است به نابودی خواهند رفت و آنها با این اقدام خباثت شان را نشان دادند.

آیت الله امامی کاشانی گفت: حج برای این است که ملت مسلمان دور هم جمع شوند و مشکلات خود را حل کنند،دشمن می خواهد اسلام را خشن جلوه دهد؛ بنده توصیه ام به همه علمای اسلام این است، از رحمت، وحدت و رافت پیامبر اکرم اسلام در نماز جمعه ها و منابر بجای حرف زدن درباره اختلاف ها صحبت کنند.

وی ابراز داشت: اینها دنبال بی علاقه کردن مردم به نظام هستند که الان در جبهه  اقتصادی بروز بیشتر دارد؛ دفاع ما الان به این است که به مسائل کشور رسیدگی کنیم؛ برای این جبهه اقتصادی در حال حاضر سه ضلع متصور است؛ ضلع اول آن عوامل بیگانه هستند که تحریم ها و حرکت هایی را علیه نظام مقدس ما طراحی کرده اند.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: ضلع دوم آن به فرمایش آقا امیر المومنین ولات(یعنی حاکمان که در اینجا دولت و مجلس هستند) است؛ مجلس باید تدبیر و روش ارائه کند که این فشار ها چگونه باید کم کنیم.

امام جمعه موقت تهران افزود:امیرالمومنین در دستور خود به مالک اشتر می فرماید والی نمی تواند از آنچه خدا برای او نسبت به رعیت الزام کرده خارج شود، والی باید به این مساله اهمیت بدهد و به خدا تکیه کند و آنچه حق است را چه مشکل و چه آسان انجام دهد و مشکلات را حل کند.

وی اظهار داشت:  ضلع سوم این مطلب مردم هستند؛ من به آنهایی که احتکار می کنند و دنبال درآمد بیشتر هستند می گویم که امام رضا(ع) می فرماید کسی که به مقدار کم از حلال راضی باشد خدا گرفتاری او را در دنیا حل می کند و اهل و عیالش را در راحتی قرار می دهد و درد و دوای دنیا را به او نشان می دهد و او را سالم به دارالسلام که آخرت باشد می رساند.

امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: همه به هم نگاه می کنند و مدام گران می کنند، این که نمی شود، این با فرهنگ امام رضا(ع) که امروز روز تولدشان است و با فرهنگ شهدا که این روز ها یاد و خاطره شان را زنده می داریم و با صحبت های مقام معظم رهبری و با عقل نمی سازد.

وی تاکید کرد بیایید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم ان شاء الله دست امام زمان(ع) هم بیش از این ما را یاری خواهد کرد.

آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد:  باید نشست و اتاق فکر تشکیل داد؛ ولایت مداری با لفظ نمی شود، ولایت الان چند سال است که دارد شعار اقتصادی می دهد؛ ولایت مداری یعنی این شعار را محقق کنیم، توجه داشته باشید امسال هم دارد تمام می شود بیاییم در تحقق این شعار تلاش کنیم.

وی ابراز داشت: عزیزان بکوشید از این نعمت انقلاب اسلای با این همه عزت اقتدار و در اوج علمی بودن؛ خوب درس بخوانیم و امید به آینده داشته باشیم، گمان خود را به خدا نیک کنید و با این امید به آینده تلاش کنید./929/پ202/ج

ارسال نظرات