۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۴۸۰
امام جمعه گرگان:

فضای حج امسال باید متفاوت از سالیان گذشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با اشاره به فرا رسیدن ایام حج، گفت: با توجه به توهین و اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص)، در حج امسال که مسلمانان سراسر جهان توفیق حضور در آن را دارند، باید عظمت اسلام و رسول خدا (ص) بیش از گذشته نشان داده شود.
آيت الله نورمفيدي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به فرا رسیدن ایام حج، گفت: با توجه به توهین و اهانت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص)، در حج امسال که مسلمانان سراسر جهان توفیق حضور در آن را دارند، باید عظمت اسلام و رسول خدا (ص) بیش از گذشته نشان داده شود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: فضای حج امسال با سال های گذشته باید متفاوت باشد و مسلمانان حتی اگر با هم اختلاف هم دارند، در این مورد باید متحد و هم صدا باشند.

 

به گفته وی حج تنها یک فریضه عبادی نیست، بلکه یک فریضه سیاسی و اجتماعی است که به همه مسائل در آن توجه  می شود و امسال یک حساب خاص دیگری باید بر روی حج باز کرد. 

 

امام جمعه گرگان تصریح کرد: اهانت به رسول خدا، خون مسلمانان سراسر جهان را به جوش آورده و مکه و مدینه بهترین جا برای اعتراض و برائت از مشرکین است تا نسبت به این حرکت توهین آمیز، اعتراض و خشم و انزجار خود را اعلام کنند.

 

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری جشن عاطفه ها در سراسر کشور گفت: برخی از دانش آموزان با بهترین شرایط و امکانات به مدرسه می روند و برخی حداقل امکانات هم برایشان فراهم نیست و ما وظیفه داریم همچون پیامبر (ص) که بچه ها را دوست داشتند، از دانش آموزان  بی بضاعت حمایت و به آنان کمک کنیم.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی سالمند گفت: اگر دنیا نیم قرن است که به فکر نامگذاری چنین روزی افتاده، اسلام هزار و 400 سال قبل احترام به سالمندان و توجه به آنان را یک تکلیف برای همه مسلمانان در نظر گرفته است.

 

وی اظهار داشت: احترام و دستگیری از سالمندان در این دنیا، برای انسان توفیقات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت: دعوت خلفیه عباسی از آن حضرت برای حضور در خراسان و سفر حضرت رضا (ع) از مدینه به مشهد، یک اتفاق بسیار مهم برای ایران بود.

 

وی یادآور شد: با توجه به این که همه خلفای بنی امیه و بنی عباس دشمنی های خود را دریغ نمی داشتند، اما کار مأمون در خصوص دعوت از امام رضا (ع) رخدادی بی سابقه بود و همگان گمان داشتند که او شیعه شده، اما در دعوت از امام رضا (ع) نقشه دیگری در سر داشت.

 

آیت الله نورمفیدی گفت: مأمون می خواست از راه مقابله کردن در خراسان که در آن زمان محل تجمع علما بود، با رو در رو قرار دادن امام رضا (ع) در جلسات علنی و مناظره که تشکیل می داد، زمینه شکست امام را فراهم کند، اما امام هر چه بیشتر در خراسان می ماندند، معروف تر و به محوبیت شان می شد.

 

خطیب جمعه گرگان خاطرنشان کرد: مأمون در ظاهر دوستی و محبت خود را به امام رضا (ع) نشان می داد، اما در باطن مساله دیگری را دنبال می کرد و بالاخره به اهداف خود رسید و امام را به شهادت رساند./950/پ202/ج 

ارسال نظرات