۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۴۸۵
آیت الله شبستری:

مواضع ایران همواره بر حاکمیت اراده ملت‌ها استوار بوده است

خبرگزاری رسا – امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که مواضع جمهوری اسلامی حرف دل تمام کشورهای مظلوم و استکبار ستیز جهان است، گفت: ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت نیازمند بازنگری و اصلاح است.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز درخطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: شرکت در این‌گونه مجامع بین المللی و اعلام صریح مواضع جمهوری اسلامی ایران همواره با واهمه کشورهای سلطه‌گر و سانسور خبری غرب همراه بوده است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور کشورمان در اجلاس کشورهای عضو سازمان ملل خاطرنشان کرد: منافع ملی ایران ایجاب می کند که مواضع قاطع جمهوری اسلامی در سیاست خارجی به صراحت اعلام شود، که البته سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از خبر سازترین وقایع در رسانه های دنیا بوده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مواضع نظام اسلامی ایران همواره بر حاکمیت اراده ملت‌ها، عدالت گستری و رفع تبعیض استوار بوده است، تصریح کرد: هرچند مواضع نظام و سخنان رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی به مذاق کشورهای استعمارگر و استکباری خوش نیامد، اما با استقبال عموم کشورهای جهان همواره بود.

آیت الله شبستری با تاکید بر این‌که ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد نقش محوری در معادلات بین المللی بر عهده دارد، گفت: عده‌ای از سران دول سلطه‌گر طاقت شنیدن مواضع ایران را نداشته و هنگام سخنرانی رییس جمهور جلسه را ترک کردند، این در حالی است که سخنرانی رییس جمهور آمریکا یک صدم رییس جمهور کشورمان شنونده نداشت.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که مواضع و نظرات جمهوری اسلامی حرف دل تمام کشورهای مظلوم و استکبار ستیز جهان است، خاطرنشان کرد: روند کنونی نشان می دهد که ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت نیازمند بازنگری و اصلاح است، چراکه تنها تعداد معدودی دولت استکباری بر اراده دیگر ملت‌های جهان حق دخالت دارند.

امام جمعه تبریز با تشریح بخش هایی از سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجلاس شانزدهم جنبش عدم تعهد در تهران اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سارمان ملل اتاق فکر چند کشور خاص نیست بلکه باید تمام کشورها بتوانند حرفشان را بزنند و از حقوق ملت ها دفاع کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام حج تمتع، خواستار توجه ویژه حجاج به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج همواره بر حفظ وحدت و یکدلی امت اسلامی و بهره مندی از فرصت‌های وحدت‌آفرین مناسک حج برای مقابله با یوغ استکبار جهانی تاکید داشته اند.

آیت الله شبستری ایام حج امسال را فرصتی بسیار ارزنده برای برائت از مشرکین و اعلام انزجار از اهانت اخیر فیلم آمریکایی صهیونیستی به ساحت پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: جهان اسلام در پی اهانت مستکبران به ساحت پیامبر اسلام دستخوش تلاطم و حرکت عظیمی خواهد بود.

امام جمعه تبریز همچنین خواستار بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی فردی و اجتماعی حج به عنوان یکی از بزرگ ترین شعائر اسلامی شد و  ادامه داد: عموم مسلمانان باید ضمن بهره برداری فردی و معنوی از مناسک حج، با اتحاد برائت خود را از مشرکین اعلام کنند.

نماینده خبرگان رهبری در پایان با اشاره به راهپیمایی سرایری برائت از مشرکین و اعلام انزجار از اهانت به مقدسات دینی اسلام اظهار داشت: از عموم مومن و متدین تبریز دعوت می کنیم تا در راهپیمایی دوشنبه حضوری دشمن شکن داشته باشند تا استکبار جهانی بار دیگر جرات هتک حرمت مقدسات اسلامی را نداشته باشد./935/پ202/ج

ارسال نظرات