۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۴۸۷

برگزاری آیین عمامه گذاری طلاب در سالروز میلاد امام رضا

خبرگزاری رسا ـ مراسم جشن عمامه گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه قم در سالروز میلاد حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد.
مراسم عمامه گذاري طلاب به دست آيت الله مکارم شيرازي مراسم عمامه گذاري با حضور آيت الله صافي گلپايگاني
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز میلاد فرخنده و مسعود حضرت امام رضا(ع) مراسم جشن و سرور با حضور مراجع تقلید و علما برگزار شد. 
این گزارش حاکی است، مراسم جشن میلاد امام رضا در بیوت حضرات آیات وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی، جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.
بر اساس این گزارش، شماری از طلاب حوزه علمیه قم نیز در این روز عزیز و مبارک به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند؛ مراسم عمامه گذاری طلاب روز جمعه با حضور حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی و دیگر علما برگزار شد.
در این مراسم ها مراجع تقلید ضمن تبریک به طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند توصیه هایی به آنان ارائه و تاکید کردند: باید قدر خود را بیش از گذشته بدانید و توجه داشته باشید که مسؤولیت بسیار سنگینی را عهده دار شده اید.
علما و مراجع تقلید برای طلاب آرزوی موفقیت کردند و طلبگی و سربازی امام زمان را افتخاری غیر قابل قیاس با امور دنیوی توصیف کردند و از آنان خواستند در این راه تمام همت خود را بکار گیرند
گفتنی است، در شب میلاد امام رضا(ع) نیز مراسم عمامه‌گذاری شماری از طلاب حوزه علمیه قم(طلاب مدرسع علمیه اباصالح المهدی) با حضور حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی برگزار شد.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی طلاب معمم شده را به تلاش هرچه بیشتر برای دفاع از مکتب اهل بیت و نشر معارف دینی و دفاع از نظام اسلامی توصیه کرد.
وی از روحانیان به عنوان وارثان انبیای الهی یاد و برای طلاب تازه معمم شده آرزوی توفیق کرد./924/پ202/ج
ارسال نظرات