۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۰۵۲۹
معاون «جامعه و نظام» جامعه مدرسین:

بیداری اسلامی آمریکا و صهیونیست‌ها را گیج و سردرگم کرده است

خبرگزاری رسا ـ معاون «جامعه و نظام» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ظرفیت های فوق العاده بیداری اسلامی، این موج را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت‌: این موج نظام سلطه، آمریکا و صهیونیست‌ها را گیج و سردرگم کرده است.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، موج بیداری اسلامی را نشات گرفته از تفکر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: ‌بیداری اسلامی در منطقه نظام سلطه و آمریکا و صهیونیست را گیج و زمین گیر کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: بازخوردهای این بیداری اسلامی خود را در اجلاس های بین المللی همچون اجلاس غیر متعهدها نشان داد، از این روز ملاحظه می کنیم آقای مرسی بر لزوم تغییر ساختار سازمان ملل، از بین رفتن امتیاز ظالمانه وتو و این که فلسطین مسأله محوری است تاکید می کند.

وی با بیان این که بسیاری از دشمنان نسبت به مسأله مصر و اخوان المسلمین تلاش کردند تا نوعی دشمنی بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان بیداری اسلامی ایجاد کنند، ابراز داشت: نظام سلطه در این مسأله چند راهبرد داشت، راهبرد نخست آنها دشمنی تحت عنوان دامن زدن به اختلاف و جنگ شیعه و سنی و حتی بحث قومیتی و مذهبی بود؛ تلاش دوم آنان که مشروط  به عدم موفقیت در تلاش نخست بود، این بود که بین گفتمان انقلاب اهل تسنن و گفتمان انقلابی شیعه رقابت ایجاد کنند و ایران و مصر را رقیب هم نشان دهند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه تلاش سوم را راهبرد ایران هراسی و شیعه هراسی دانست و هدف این راهبرد را بی تفاوت نشان دادن رییس جمهور مصر نسبت به ایران بیان کرد و اظهار داشت: هر سه تلاش‌ها شکست خورد، زیرا مرسی در اجلاس غیر متعهدها حضور پیدا کرد و از ایران به کشور دوست و برادر تعبیر و بیان کرد که روابط مان با ایران استراتژیک خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی در همه عرصه ها و همچنین در اجلاس غیر متعهد ها پیروز شد، زیرا گفتمان همکاری، هم افزایی و همکاری از ظرفیت های ایران و مصر در حوزه فرهنگی و تمدنی مورد توافق رؤسای دو کشور بود و این هم یک پیروزی برای حوزه بیداری اسلامی تلقی می شود./968/ت302/ج

ارسال نظرات