۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۰۵۳۵

کنگره نگین هستی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کنگره بزرگ نگین هستی هفته جاری با شعار « لبیک یا رسول الله » در تبریز برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام، کنگره بزرگ ملی نگین هستی هفته جاری با شعار « لبیک یا رسول الله » در تبریز برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این کنگره با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و سازمان اوقاف و امور خیریه، اندیشمندان، متفکران و صاحب نظران حوزه دین 12 مهر چهارشنبه هفته جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز آغاز می شود.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین از برگزاری همایش مشترک روحانیان، هیئت امنای مساجد، امامزادگان، انجمن اسلامی و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج خبر داد و گفت: این همایش در اعتراض به هتک حرمت ساحت پیامبر اکرم(ص) و همچنین تعامل میان متولیان امور مساجد برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در سراسر کشور گفت: مرحله استانی این مسابقات حدفاصل اعیاد قربان تا غدیر برگزار می شود که برگزیدگان این مرحله به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

 

وی برگزاری کنگره حضرت فاطمه زهرا(س) با عنوان « کوثر بی‌کرانه »، رونمایی از ضریح امامزادگان دال زال تبریز، برگزاری همایش بصیرت عاشورایی در آستانه ماه محرم، بهره برداری از سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان و انتشار فرهنگ‌نامه امامزادگان استان را از دیگر برنامه های این سازمان در شش ماهه دوم سالجاری برشمرد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به آغاز طرح جامع مطالعاتی امامزاده سیدحمزه تبریز برای تبدیل به قطب فرهنگی شهر گفت: هم اکنون در 31 امامزاده طرح عمرانی در حال اجرا است که تلاش خواهیم کرد طی پنج سال تمام 314 امامزاده مدفون در استان صاحب تربت‌خانه شوند.

 

وی از تبدیل صحن امامزاده شاه حسین ولی تبریز به مجموعه بزرگ فرهنگی قرآنی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: 616 مترمربع زمین در اطراف این امامزاده تملک شده که هم اکنون ساختمانی در 5 طبقه با کاربری فرهنگی، قرآنی و مذهبی در جوار این امامزاده در حال احداث است./935/پ202/ب

ارسال نظرات