۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۵۷۷
حجت الاسلام خرسند:

انحراف فاقد پشتوانه و عقبه فکری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون در نقد جریان انحرافی جدایی آن‌ها از دامان مرجعیت و روحانیت را مهم ترین عامل انحراف‌شان دانست و گفت: جریانی پایدار و اصیل است که با روحانیت و مرجعیت عجین باشد.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون

 

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مهم ترین شاخصه انحراف جریان انحرافی را جدایی از مرجعیت و روحانیت دانست و اظهار داشت: مرجعیت و روحانیت کارشناسان و متخصصان واقعی دین هستند؛ همان گونه که در مسائل دیگر به متخصص آن رشته مراجعه می کنیم برای اطمینان از سلامت اعتقادی خود باید، اعتقادات مان را به این بزرگواران عرضه کنیم.


وی مرجعیت و حوزه های علمیه را بهترین حافظان دین و منافع ملی خواند و گفت: این افراد هیچ گاه منفعت دین مردم را فدای منافع زود گذر دنیا نکرده و همواره خیرخواه مردم بوده اند.


امام جمعه کازرون افزود: معتقدیم جریانی اصالت داشته و پایدار است که با روحانیت عجین باشد، جریان انحرافی خود را از این آب زلال محروم کرده است و مجبور شده برای ادامه حیات خود از آب گندیده استفاده کند به همین دلیل بدون پشتوانه و عقبه فکری هستند.


حجت الاسلام خرسند با اشاره به استفاده ابزاری جریان انحرافی از مقدسات، ابرازداشت: جریان انحرافی برای این که در مراکز قدرت و تصمیم گیری باقی بماند و برای بدست آوردن پایگاه اجتماعی از برخی مظاهر معنوی دم می زنند.


وی در تحلیل علت تساهل و تسامح در عرصه فرهنگی که جریان انحرافی به آن دامن می زند، گفت: آن‌ها برای حفظ موقعیت خود و برای جذب برخی افراد معلوم الحال به عنوان طرفدار نگاه عامیانه و سطحی به دین را تروج می دهند./928/ت302/ج
 

ارسال نظرات