۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۵۸۷

طلابی که در امامزاده درس می‌خوانند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه قیدار گفت: کلاس‌های درس طلاب این مرکز در حجره‌های امامزاده قیدار نبی(ع) برگزار می شود.
مباحثه

حجت الاسلام معرفت الله فیضی، مدیر مدرسه علمیه شهرستان قیدار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با بیان این‌که این مرکز علوم دینی با قدمتی بیش از سه دهه هنوز با مشکل فضای آموزشی روبه‌رو است که همین امر مانع افزایش ظرفیت پذیرش طلبه بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: سال‌ها است که طرح احداث ساختمان حوزه علمیه قیدار در دست اجرا است که متأسفانه هنوز پروژه عملیاتی محقق نشده و در مرحله تصویب نقشه های طراحی شده هستیم که امیدواریم با مساعدت مسؤولان و دیگر دست اندرکاران حوزوی در سال‌های آینده شاهد گسترش فعالیت های حوزوی در شهر باشیم.

 

حجت الاسلام فیضی کلاس های درس طلاب این حوزه علمیه در حجره‌های امامزاده قیدار نبی(ع) برگزار می شود، افزود: حوزه علمیه قیدار فاقد فضای آموزشی مناسب است، به گونه ای که کوچک بودن فضای آموزشی و شلوغی اطراف حرم قیدار نبی(ع) طلاب آسایش خاطر برای تحصیل ندارند.

 

مدیر حوزه علمیه قیدار در ادامه با اشاره به این‌که هم اکنون 120 طلبه در این مرکز تحصیل می کنند، گفت: 9 استاد تمام وقت از پایه یک تا شش مشغول تدریس هستند همچنین در ایام مختلف سال برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در کنار برنامه آموزشی اجرا می شود.

 

وی برگزاری کلاس های اخلاق و آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) را از دیگر ویژه برنامه های حوزه علمیه قیدار دانست و گفت: طلاب این مرکز علوم دینی علاوه بر حضور در مساجد و محافل دینی، نقش محوری در فعالیت های فرهنگی و مذهبی شهر بر عهده دارند./935/ت302/س

ارسال نظرات