۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۵۹۱
آیت الله شبستری:

صدور انقلاب با گسترش فرهنگ محقق می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران گفت: صدور ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی تنها با گسترش فرهنگ محقق می شود.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: از دیدگاه مبانی دین مبین اسلام کتاب و کتاب خوانی اهمیت ویژه ای دارد تا جایی که واژه کتاب در قرآن در 230 مورد به کار رفته است.


وی با بیان این‌که قداست قلم و کتاب تا جایی است که نخستین آیه ای که به قلب پیامبر مکرم اسلام نازل شده بر دو رکن ایمان و علم بنا شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در دیدار اقشار مختلف بر توسعه فعالیت های فرهنگی و گسترش فرهنگ کتابخوانی تاکید داشته اند.
 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: مساله کتابخوانی یک واجب دینی است که باید اقشار مختلف مردم با توجه به این امر نسبت به مطالعه مفید احساس مسؤولیت کنند، چراکه با انتشار کتاب های خوب و پرمحتوا می توان اسلام ناب محمدی را ترویج کرد.
 

وی با تاکید بر ترجمه کتب مفید دینی به زبان های مختلف دنیا، افزود: هنوز در برخی عرصه های فرهنگی از جمله ترجمه کتب مفید علما کاستی هایی وجود دارد که بایستی با اهتمام ویژه دست اندرکاران امر شاهد معرفی اسلام ناب محمدی در اقصی نقاط جهان باشیم.
 

آیت الله شبستری تاثیر برپایی نمایشگاه کتاب را در ترویج و اشاعه فرهنگ و علم قابل توجه دانست و افزود: صدور ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی تنها با گسترش فرهنگ از جمله برگزاری چنین نمایشگاه هایی محقق می شود.


همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم برپایی چنین نمایشگاه‌هایی را اقدام ارزشمندی در جهت دسترسی به تازه‌های نشر عنوان کرد و اظهار داشت: ارایه کتاب های مختلف و قابل دسترس بودن آنها به شیوه نمایشگاهی رویه بسیار مناسبی در جهت معرفی و شناساندن کتاب های ارشمند به مردم و جوانان است.
 

وی با اشاره به خلاء موجود در خصوص نشر کتب تخصصی گفت: انتشار نشریات تخصصی در حوزه کتاب، اطلاعات لازم در خصوص تازه های نشر را در اختیار مردم قرار می دهد، افزون بر این معرفی کتاب هایی در خصوص شخصیت های بزرگ مانند شهید مطهری اقدامی ارزشمند است که از نیازهای فعلی جامعه محسوب می شود.


گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با 110هزار  عنوان کتاب در آن حضور دارند./935/پ202/ج

ارسال نظرات