۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۵۹۲

نماشگاه بین المللی کتاب تبریز گشایش یافت

خبرگزاری رسا ـ دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با بیش از یکصد و ده هزار عنوان کتاب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گشایش یافت.
 نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اظهار داشت: فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی، لازمه توسعه ارزش‌ها و باورهای مورد تایید آموزه های دینی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر این‌که بدون توجه به مؤلفه‌های پیش‌نیاز فرهنگی نمی توان انتظار توسعه ارزش ها و آرمان‌های اصیل دینی و انقلابی داشت، خاطرنشان کرد: توسعه نمایشگاه‌های فرهنگی از قبیل نمایشگاه کتاب نیازمند اقتضائاتی است که بایستی مسؤولان توجه مضاعفی نسبت به این مقوله داشته باشند.

فرهنگی گفت: با توزیع بن کتاب میان اقشار مختلف، حمایت از نویسندگان و ناشران، نظارت بر بازار نشر و فروش کتاب، خرید کتب نفیس و فاخر برای تشویق نویسندگان و ناشران موفق می توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از گذشته ترویج داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تصریح کرد: تداوم برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در منطقه شمال غرب همواره با بازخورد مهم فرهنگی اجتماعی همراه بوده است.

وی استقبال ناشران برجسته و موفق سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه را نشان دهنده اهمیت آن دانست و تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همواره یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور محسوب می شود، از این رو ناشران موفق کشور و دیگر کشورهای همسایه برای حضور استقبال قابل توجهی از خود نشان می دهند.

بنا بر این گزارارش، دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، جمعی از مسؤولان استانی و با حضور یک هزار ناشر داخلی و یک صد نمایندگی ناشر خارجی از ده کشور جهان گشایش یافت.

در این نمایشگاه بیش از یکصد و ده هزار عنوان کتاب در معرض بازدید و فروش قرار گرفته که از این تعداد کتاب یاد شده چهل هزار عنوان بین‌المللی و هفتاد هزار عنوان نشر داخلی است. نمایشگاه یادشده از ساعت 13 تا 20 روزهای هشتم تا چهاردهم مهرماه امسال در شش سالن در مساحت ده هزار مترمربع نمایشگاه بین المللی تبریز، پذیرای علاقمندان و اصحاب علم و فرهنگ است.

همه کتاب های عرضه شده در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با 40 درصد تخفیف ارائه می شود که 20 درصد آن در قالب یارانه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و 20 درصد دیگر توسط خود ناشر اعمال می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات