۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۱۴۰۵۹۴
آیت الله طبرسی:

خبرگزاری رسا دستاوردهای حوزه را به جامعه معرفی کند/ رسانه‌های انقلابی مبلغ خدمات نظام باشند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که رسالت خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی سنگین تر از رسانه های دیگر است، گفت: رسا باید در خط مقدم ترویج ارزش های ناب اسلامی در جامعه باشد.
آيت الله طبرسي آيت الله نور الله طبرسي ديدار مديرعامل و جمعي از اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله طبرسي در ساري

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیر عامل و جمعی از دست اندرکاران خبرگزاری رسا روز شنبه با آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار و گفت و گو کردند.


آیت الله طبرسی در این دیدار با تقدیر و تشکر از تلاش های چندین ساله خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار حوزه و روحانیت، به گسترش روز افزون اخبار و اطلاعات در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: وظیفه رسانه های  اسلامی و انقلابی در گسترش فرهنگ دینی مهم است.

 

وی با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ها جایگاه مناسبی در کشور نداشتند، افزود: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد گسترش روز افزون رسانه های مکتوب و مجازی هستیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز امپراطوری رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست ها قرار دارد، تصریح کرد: سردمداران نظام سلطه تنها اخباری که با سیاست استکباری آنها همراه است را مخابره می کنند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود تقوا را مهم ترین اصل در حرفه خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها باید در همه امور خود تقوا را محور قرار دهند.

 

وی با اشاره به این که امانت در گفتار باید بیش از پیش مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، تصریح کرد: متأسفانه برخی رسانه ها در این بخش دارای ضعف عمده هستند که باید اصلاح شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که رسالت خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی سنگین تر از رسانه های دیگر است، خاطرنشان کرد: رسا باید در خط مقدم ترویج ارزش های ناب اسلامی در جامعه باشد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که این خبرگزاری رسا هم باید یک رسانه و هم رسا باشد، تأکید کرد: تاکنون جای این خبرگزاری حوزوی در کشور خالی بوده است.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر گسترش دامنه فعالیت خبرگزاری رسا، خاطرنشان کرد: این رسانه حوزوی باید با شناسایی علمای بلاد و پوشش اخبار حوزه، دستاوردها و تولیدات حوزه را به جامعه معرفی کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله صداقت در حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: متأسفانه در طول تاریخ به دلیل حب و بغض هایی که وجود داشت شاهدیم امروز هنوز زوایای زندگی ائمه اطهار(ع) همچنان پنهان مانده و در محرومیت به سر می برد.

 

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که خبرگزاری رسا باید کاملاً شفاف اخبار مربوط به روحانیت، علمای بلاد و حوزه های علمیه را پوشش دهد، تصریح کرد: این رسانه حوزوی نقش بسیار مهمی در انعکاس تولیدات حوزه های علمیه بر عهده دارد.

 

امام جمعه ساری با تقدیر از فعالیت های چند ساله خبرگزاری رسا در عرصه اطلاع رسانی، بیان داشت: این رسانه حوزوی باید به عنوان یک خبرگزاری امین و مورد اعتماد در میان جامعه روحانیت مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در اطلاع رسانی نباید حب و بغض های شخصی ملاک انعکاس اخبار باشد، تصریح کرد: خبرگزاری رسا به عنوان امین نظام باید فعالیت های فاخری را در عرصه اطلاع رسانی هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی انجام دهد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که اخبار مسموم می تواند زمینه بیماری افکار بسیاری از افراد جامعه را فراهم کند، خاطرنشان کرد: رسانه ها باید تلاش کنند تا در انعکاس اخبار به همه جوانب آن توجه کنند تا موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که انتظار ما از خبرگزاری رسا به عنوان یک رسانه حوزوی بیش از دیگر رسانه ها است، بیان داشت: خبرگزاری رسا رسایی و امانت داری در انعکاس اخبار را مورد توجه قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان زیادی دارد بر حفظ و حراست از ارزش های دینی و انقلاب تأکید کرد و گفت: متأسفانه امروز همه رسانه های دنیا هم قسم شده اند تا مانع از تحقق اهداف نظام دینی شوند که به یاری خداوند متعال به هدف های شوم خود نخواهد رسید.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: رسانه های انقلابی باید مبلغ خوبی ها و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند./950/پ201/ج

ارسال نظرات