۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۴۰۶۱۱

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تعدادی از طلاب حوزه علمیه زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والملسمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان شب گذشته در مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه زنجان اظهار داشت: طلابی که مفتخر به لباس مقدس روحانیت می‌شوند، بایستی شان و جایگاه این لباس را بدانند، چراکه دیدگاه مردم نسبت به دین، با اعمال و رفتار روحانیان جنبش می شود.

 

وی با تاکید بر این‌که طلاب باید قدر و منزلت این لباس را بدانند و در اعتلای هرچه بیشتر آن تلاش کنند، تصریح کرد: روحانیان قبل از این‌که دیگران را به تهذیب نفس، محاسبه، مشارطه و مراقبه دعوت کنند، ابتدا بایستی خود در کسب فضائل اخلاقی و معرفتی به مدارج عالی برسند تا نفوذ کلام داشته باشند.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که همگان باید نفس خود را مورد حسابرسی قرار دهند، ادامه داد: انتظاری که امروز جامعه از حوزه های علمیه و روحانیت دارد، به مراتب با سه دهه گذشته تفاوت دارد، مردم دین را با منش و رفتار روحانیت می شناسند، از این رو باید در مسیر زندگی خود به ساده‌زیستی و توجه به مسائل اخلاقی نهایت تلاش را داشته باشید.

 

وی با بیان این‌که مردم دوستدار روحانیت هستند و همواره به علمای مردمی گرایش داشته‌اند، خطاب به طلاب علوم دینی گفت: زمانی که این لباس مقدس رسول الله را بر تن می کنید، باید دقت بیشتری نسبت به امور، اطرافیان و رفت و آمدهای خود داشته باشید، چراکه دیگر نماینده‌ جامعه روحانیت و حوزوی مکتب شیعی هستید.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بخش‌هایی از کتاب مفتاح‌الکرامه، طلاب را به پرهیز از اتلاف فرصت‌های جوانی در کسب علوم و مدارج معرفتی توصیه کرد و افزود: باید از دوستان فاسد دوری کنیم، زیرا آنها در هر حال تاثیرگذار خواهند بود، تا می‌توانید با علما و اهل علم مراودت داشته باشید و ذی‌طلبگی را فراموش نکنید.

 

وی دوستی با علما را عامل ارتقای ظرفیت وجودی برای اعمال خیر دانست و با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری نسبت به طلاب و جامعه روحانیت اظهار داشت: تهذیب و تحصیل هر دو در کنار یکدیگر ارزش خواهند داشت، نقص در هر یک از این دو بال پرواز، مانع اوج در عبودیت و خدمت به خلق خواهد بود.

 

حجت الاسلام والملسمین خاتمی در پایان با تاکید بر اکرام و احترام اساتید، اولیا و علمای دین افزود: با پوشیدن این لباس مقدس آماده پذیرفتن مسؤولیت‌های سنگین در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و ... باشید، چراکه دیگر امروز شما آن طلبه ورودی جدید سال های گذشته نیستید./935/پ202/س

ارسال نظرات