۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۶۵۳
آیت الله حسینی بوشهری:

ساخت ضریح مطهر امام حسین عظمت شهر قم را دوچندان کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، ساخت ضریح مطهر امام حسین (ع) در شهر مقدس قم را افتخاری برای مردم قم دانست و گفت: این اقدام مبارک عظمت شهر مقدس قم را دوچندان کرد.
آيت الله حسيني بوشهري رييس حوزه هاي علميه کشور

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه معصومیه و در جوار ضریح مطهر امام حسین(ع) ضمن اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: حضور در کنار این ضریح مطهر لحظه تاریخی و فراموش نشدنی در زندگی ما است.


وی بر اساس راویات ائمه اطهار(ع) خاک شهر قم را مقدس دانست و افزود: از این پس این شهر با عظمت به لحاظ جایگاه و موقعیت شناخته شده تر خواهد بود چراکه با نام اباعبدالله الحسین انس و الفت بیشتری پیدا کرده است.


مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در توضیح یکی از روایات منتسب به امام صادق(ع)، گفت: شخصی از حضرت پرسید ارتباط امام حسین(ع) با زوارش چگونه است؟ امام در پاسخ فرمودند سیدالشهدا(ع) زائران را با نام خود و پدرانشان می شناسند و حتی رابطه آن ها بیش از رابطه پدر و فرزندی است.


امام جمعه قم ادامه داد: وقتی که امام حسین (ع) با زائران خود چنین ارتباطی دارد قطعا به کسانی که برای ساخت این ضریح مطهر زحمت کشیده اند عنایت ویژه ای خواهند داشت؛ این ضریح اثری هنری و ارزشمند است، می توان گفت چنین کاری در دنیا بی نظیر است.


آیت الله حسینی بوشهری
با استناد به آیه 105 سوره توبه، گفت: این کار شما زیر نظر خداوند، رسول الله و مؤمنان است که مصداق بارز ایشان ائمه اطهار(ع) و به خصوص امام حسین(ع) می باشد؛ حضرت زحمات شما را نادیده نخواهد گرفت.


عضو جامعه مدرسین در پایان از همه هنرمندان و دست اندرکاران ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) تشکر کرد و ابرازداشت: به ویژه از عنایت خاص رهبر معظم انقلاب، مراجع و علما در طول عملیات ساخت ضریح مطهر تشکر می کنم.


احیای معارف حسینی ثمره زحمات برای ساخت ضریح مطهر است

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم و عضو هیأت امنای ساخت ضریح مطهر، گفت: ساخت این ضریح در مدرسه علمیه معصومیه در طول تاریخ برای طلاب آن مایه فخر و افتخار خواهد بود و این مکان به سبب این که مدتی برای ساخت ضریح مطهر استفاده شده است نورانی خواهد ماند.


وی افزود: همه مشتاقان و عاشقانی که توفیق زیارت کربلای معل را نداشته اند در این مکان می توانند نسبت به امام خود ابراز عشق و علاقه کنند
./928/پ202/ج
 

ارسال نظرات