۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۰۶۶۱
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

تنها با شعار نمی‌توان عدالت را در جامعه حکمفرما کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عدالت را نیاز جامعه و موجب رشد تعالی آن دانست و گفت: امروز همه مسؤولان شعار عدالت سر می‌دهند اما آنچه مشاهده می‌شود با وضعیت مطلوب فاصله فراوان دارد.
آيت الله فاضل لنكراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز در دیدار با مدیر مسؤول، سردبیر و اعضای سردبیری روزنامه مغرب، مسؤولیت رسانه‌ها را در قبال آگاهی دادن به جامعه سنگین ارزیابی کرد و گفت: امروز رسانه‌ها بر خلاف گذشته در همه ابعاد فعالیت می‌کنند و باید با دقت و ترسیم چشم انداز به فعالیت خود ادامه دهند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که جامعه اسلامی ایران تنها جامعه‌ای است که می تواند همه ارزش‌های دینی را مطرح کند، ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، تنها کشوری هستیم که می‌توانیم فرهنگ اهل بیت(ع) را ترویج دهیم اما میان آنچه که مد نظر است با وضعیت موجود تفاوت وجود دارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امروز رسانه‌ها در قبال انتقال معارف اسلامی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) نقش تأثیرگذاری دارند و باید این وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که رسانه‌ها تنها به انتقال اخبار اهتمام نداشته باشند، خواستار توجه رسانه‌ها به مسائل فرهنگی و مبارزه با اسلام ستیزی شد و اظهار داشت: امروز دشمنان اسلام به جنگ با اعتقادات و مذهب آمده‌اند و رسانه‌ها باید توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.
وی تدین و تعهد را از ویژگی‌های بارز رسانه‌ها دانست و افزود: اگر بخواهیم ارزش‌های اسلامی را به نسل‌های آینده انتقال دهیم باید رسانه‌های ما با برنامه ریزی صحیح فعالیت‌های خود را در راستای ترویج فرهنگ اسلامی انجام دهند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که امروز جوانان با انواع هجمه‌های فرهنگی مواجه هستند، ابراز کرد: بخشی از روزنامه‌ها باید به این موضوع اختصاص داده شود تا جوانان با مطالعه روزنامه پاسخ بخشی از نیازها و سؤالات خود را بگیرند.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد و گفت: پاسخ به توهین به پیامبر را نباید به تظاهرات ختم کرد و باید به گونه‌ای با آن برخورد کرد که دشمن جرأت توهین به مقدسات اسلامی را نداشته باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عدالت را نیاز جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: امروز همه مسؤولان شعار عدالت سر می‌دهند اما آنچه مشاهده می‌شود با وضعیت مطلوب فاصله فراوان دارد./927/پ202/ج
ارسال نظرات