۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۶۶۹

راه اندازی حوزه علمیه جدید در بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود دیر گفت: در مدرسه علمیه مهدی موعود دیر که تازه تاسیس است 19 طلبه پایه اولی تحصیل می کنند.
ساختمان حوزه علميه

حجت الاسلام عاشور محمودی، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود دیر بوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه از سال جدید در مکانی به مساحت 500 متر فعالیت تحصیلی خود را با 19 طلبه آغاز کرد.  

وی اظهار داشت: از این تعداد 9 نفر از مقطع سیکل و 10 تن از مقطع دیپلم جهت فراگیری علوم دینی در مدرسه علمیه مهدی موعود دیر پذیرش شده اند.

حجت الاسلام محمودی همچنین تصریح کرد: 4 تن از اساتید مجرب، تدریس و راهنمایی های علمی و مشاوره های تربیتی این طلاب را در سال تحصیلی جدید بر عهده خواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود دیر با بیان این که این حوزه در سال 1391 تأسیس شده است، خاطرنشان ساخت: آغاز کلاس ها از ششم شهریور بوده است.

وی افزود: برنامه هایی پیرامون محور درسی و فرهنگی برای طلاب در نظر گرفته شده که شامل اعزام طلاب به مساجد و مدارس است؛ همچنین بر اساس هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش، در نظر داریم جلساتی را با اولیاء و مربیان و دانش آموزان برگزار کنیم تا زمینه جذب بیشتر نوجوانان علاقه مند به حوزه فراهم شود.

حجت الاسلام محمودی در ادامه ابراز داشت: دوره های آموزشی، دفاعی، نظامی و فرهنگی برای طلاب تدارک دیده شده که جهت ارتقا دفاع رزمی و فرهنگی طلاب حرکت مفیدی است.

وی در پایان با تشکر از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و همچنین حمایت های مرکز مدیریت حوزه علمیه بوشهر اظهار کرد: با توجه به نبود ساختمان آموزشی و خوابگاهی و کمبود امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، کمک های مردمی و مدیریت حوزه علمیه بوشهر را می طلبد که انتظار داریم در این زمینه مساعدت و همکاری های بیش از پیش صورت گیرد./9458/ت303/ب

ارسال نظرات