۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۴۰۶۷۹
استاندار خوزستان:

سخنان رهبر انقلاب درباره «نهضت مطالعه مفید» جدی گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان با بیان این که توجه ویژه به سخنان مقام معظم رهبری درباره «نهضت مطالعه مفید» ضروری دانست و اظهار داشت: نباید با بی توجهی و غفلت سخنان رهبر انقلاب در این زمینه را نادیده و نسبت به آن بی توجه باشیم.
استاندار خوزستان- حجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و نهضت مطالعه مفید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، در سخنانی از فعالیت‌های خوب و ارزشمند مدیریت جدید کتابخانه‌های عمومی استان قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه حرکت جدیدی در راستای فرهنگ سازی کتاب خوانی و نهضت مطالعه از سوی کتابخانه های استان آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در خوزستان خاطرنشان کرد: نسبت به سال های گذشته رغبت جوانان و نوجوانان برای مطالعه و التزام به کتاب خوانی افزایش یافته است که این مسأله به یقین سبب ارتقا علمی و معنوی جامعه خواهد شد.

حجازی با اشاره به مصوبات جلسه انجمن کتابخانه های خوزستان ابراز داشت: پیگیری و تصویب این مصوبات سبب می شود که در شش ماهه دوم سال جاری شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر فرهنگ کتابخوانی در استان باشیم؛ بنابراین همه وظیفه داریم که در اجرایی کردن این مصوبات تلاش و کوشش کنیم.

عالی ترین مقام دولت در خوزستان با تأکید بر گسترش و فضاسازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم و حاشیه اذعان داشت: نهاد کتابخانه های استان باید توجه ویژه ای به مناطق محروم داشته باشد و با تجهیز کتابخانه ها، مدارس و نمازخانه‌ها می تواند نقش مؤثری را در افزایش سطح علمی این مناطق ایفا کند.

حجازی با اشاره به توزیع کتابچه از سوی شهرداری اهواز در اماکن عمومی، از اهتمام مسؤولان شهرداری جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر و تجلیل کرد و گفت: ترویج و نشر فرهنگ کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید در اماکن عمومی باید افزایش یابد تا مسیر جامعه در راه شکوفایی و سعادت هموار شود.

استاندار خوزستان با اشاره به نقش قابل توجه رسانه‌ها و مطبوعات جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی، بر عملی کردن سخن مقام معظم رهبری مبنی بر «نهضت مطالعه مفید» تأکید کرد و گفت: قطعا ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب می شود که دیگر وقت جوانان با بطالت و تباهی هم مسیر نشود.

وی سخنان مقام معظم رهبری درباره « نهضت مطالعه مفید » را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: نباید با بی توجهی و غفلت سخنان حضرت آقا در این زمینه را نادیده و نسبت به آن بی توجه باشیم؛ چراکه مقام معظم رهبری یک مسئله بزرگ و مهم فرهنگی را مورد تأکید خود قرار داده اند.

عالی ترین نماینده دولت در خوزستان با تأکید بر این که نگاه مسؤولان به سخنان مقام معظم رهبری درباره مسأله کتابخوانی باید فراتر از یک توصیه تلقی شود تصریح کرد: قطعا مقام معظم رهبری جهت ارتقا سطح علمی و شکوفایی جامعه مسؤولان را نسبت به نهضت مطالعه آگاه کرده اند و وظیفه ما این است که سخنان حضرت آقا بروی زمین نماند و همه تلاش خود را برای عملی کردن ایشان بکار بگیریم.

حجازی با اشاره به نقش تأثیر گذار رسانه ملی در ترویج فرهنگ کتابخوانی جهت قرار گرفتن کتاب در سبد مصرفی خانواده یادآور شد: مرکز صدا و سیمای خوزستان باید با همکاری کتابخانه های عمومی خوزستان برنامه ای هفتگی جهت ترویج این مهم در بین خانواده های خوزستانی تهیه و تدوین کند.

استاندار خوزستان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به تبلیغات نهضت مطالعه مفید در بیلبردها و هدیه یک کتاب از سوی هر خانوار اظهار داشت: اهدای یک کتاب از سوی هر خانوار خوزستانی کمک بزرگی به کتابخانه های عمومی استان جهت تجهیز و گسترش این فرهنگ دینی و ارزشی می کند./9461/پ202/س

 

ارسال نظرات