۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۷۲۳

بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی نیازمند حضور خیرین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده منطقه ارسباران را نیازمند حضور خیرین دانست.
آسيب ديدگي مراکز فرهنگي و مساجد در زلزله شمال غرب کشور

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز افزود: 218 مسجد در حادثه زلزله 21 مرداد ارسباران دچار آسیب شدند که 55 مسجد به صورت کامل و مابقی از 30 تا 70 درصد تخریب شده اند.

 

وی با بیان این‌که اداره کل اوقاف مسؤول بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده استان است، خاطرنشان کرد: 26 مسجد به واسطه بنیاد برکت و مخابرات، 10 مسجد از سوی خیرین قم، 15 مسجد از سوی نمایندگان خبرگان رهبری، 2 مسجد از سوی آیت الله مجتهدشبستری، 2 مسجد شهرداری مراغه و یک مسجد نیز از سوی شهرداری منطقه 19 تهران بازسازی خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که200 میلیارد ریال برای بازسازی مساجد مناطق ارسباران برآورد شده که خیرین 60 میلیارد ریال آن را تقبل کرده اند و قرار است تا سال 92 به پایان برسد، گفت: قرار است تمامی مساجد از نیمه شعبان تا میلاد امام رضا(ع) سال آینده تحویل اهالی داده شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که اولویت در بازسازی مساجد روستاهایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به استان آذربایجان شرقی حضور داشته اند، افزود: اداره کل اوقاف ساخت 100 واحد مسکونی در شهرستان ورزقان را نیز بر عهده گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژه‌برنامه های فرهنگی و قرآنی این سازمان پرداخت و از آغاز طرح تربیت حافظ و مربی قرآن در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال تربیت 48 هزار حافظ قرآنی هدف گذاری شده است که همزمان تربیت مربی قرآن نیز از طریق سامانه فرهنگی این سازمان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام حسینی برگزاری طرح آرامش بهاری در 34 بقعه، سوگواره یاس نبوی در 51 بقعه، طرح نشاط معنوی در 27 بقعه، ایجاد مراکز فرهنگی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار امامزادگان را از جمله اقدامات این سازمان در شش ماه گذشته برشمرد و گفت: هم اکنون در 31 امامزاده کارهای عمرانی انجام می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در استان 314 امامزاده مورد تایید این سازمان وجود دارد، افزود: تاکنون هیچ بودجه دولتی به طرح های عمرانی تعلق نگرفته و هزینه های عمرانی با کمک خیرین و سازمان اوقاف در قالب طرح مودت انجام می گیرد.

 

وی در پایان از رونمایی فرهنگ جامع امامزادگان استان طی ماه‌های آتی خبر داد و گفت: طرح میدانی و تحقیقاتی به پایان رسیده و در مرحله تدوین هستیم که پس از اتمام این طرح، مزارات آذربایجان شرقی تدوین و نگارش خواهد شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات