۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۴۰۷۵۹
مفتی ارشد سوریه:

مردم سوری در مقابل دشمنان متحد شوند

خبرگزاری رسا ـ مفتی ارشد سوریه ضمن محکوم کردن جنایت‎ها در سوریه، گفت: نیاز ضروری کشور سوریه این است که در برابر دشمنان متحد شوند.
شيخ بدرالدين حسون مفتي سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه، شب گذشته در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ملی سوریه، ضمن محکوم کردن کشتارها و جنایت ها در سوریه، گفت: آنچه در سوریه در حال رخ دادن است دموکراسی و آزادی نیست. دموکراسی و آزادی این است که به کشورها این اجازه را بدهند که خودشان در مورد سرنوشت کشورشان تصمیم بگیرند و بحران ها را حل و فصل کنند نه این که با مداخله های جانب گرایانه باعث افزایش ناامنی و بحران شوند.


وی افزود: هدف اصلی دشنان ایجاد فتنه و تفرقه میان طوائف، احزاب، ادیان و قومیت ها است که به این وسیله بتوانند سوریه را تجزیه کنند و استقلال و قدرت آن را از بین ببرند و تحت استعمار خود در بیاورند.


مفتی سوریه بیان کرد: روسیه برای دفاع از ملت سوریه سه بار از حق وتو استفاده کرد و شگفت آنکه جهان می گوید روسیه مانع صدور قطعنامه در شورای امنیت شده است، در حالی که آمریکا بیش از 25 بار، برای نقض حقوق فلسطینی ها و امت عربی و حمایت از رژیم صهیونیستی از حق وتو استفاده کرده است.


بدر الدین حسون خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و بعضی از کشورهای عربی و همچنین آمریکا خواهان از بین بردن تمدن این مملکت هستند.

 

حسون تاکید کرد: جنگ جهانی که امروز علیه سوریه به راه افتاده است، جنگی است که هدف از آن تصحیح روند اصلاحات و نابودی سوریه است.
 
وی از همه سوری‎ها خواست برای نجات و ساختن سوریه، با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند، زیرا سقوط کشور، به معنای سقوط همه خواهد بود.


گفتنی است شیخ حسون از آغاز ناآرامی‌ها در کشور سوریه با حمایت از نظام این کشور تاکید کرده بود که دست‌های بیگانگان را در پشت پرده ناآرامی در سوریه مشاهده می‌کند.

 

چند روز گذشته افراد مسلح در کمینی در منطقه بین حلب و دمشق، ساریه احمد بدرالدین حسون فرزند مفتی سوریه و یک همراه وی را که در حمایت از نظام سوریه و وحدت مردم این کشور موضع گرفته بود، ترور کردند./994/ب902/ک

ارسال نظرات