۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۸۲۳
در تهران؛

اجلاس بین المللی دهه غدیر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ اجلاس بین المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرام‌یداشت دهه امامت در تهران برگزار می‌شود.
غدير

به گزارش خبرگزاری رسا، اجلاس بین المللی دهه غدیر با هدف تکریم و گرامیداشت دهه امامت و واقعه تاریخی غدیر از سوی ستاد بزرگداشت دهه غدیر و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می‌شود.

 

اجلاس بین المللی دهه غدیر به عنوان زمینه‏ ساز جشن‌های بزرگ دهه امامت، روز شنبه 22 مهرماه امسال از ساعت 9 صبح الی 18 در محل دانشگاه امام صادق(ع) واقع در بزرگراه شهید چمران، پل مدیریت برگزار خواهد شد.

 

این اجلاس یک روزه با عنوان «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» با حضور و سخنرانی حضرات آیات، علماء، مقامات کشوری و لشکری، شخصیت هایی از 25 کشور جهان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برگزار می گردد.

 

«ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران»، «مجمع جهانی اهل بیت(ع)»، «دانشگاه امام صادق(ع) تهران»، «مؤسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام» و «بنیاد بیماری های نادر» برگزارکنندگان این اجلاس بزرگ هستند.

 

«حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) درباره این همایش گفت: اجلاس بین المللی دهه غدیر به عنوان زمینه ساز جشن‌های بزرگ دهه امامت که از عید قربان تا عید غدیر خواهد بود برگزار می‌شود و افزون‌بر مباحث علمی آن و تبیین اصل مسأله امامت و ولایت و نقش آن در بیداری اسلامی، فرصتی نیز برای هماهنگی مسؤولان برگزاری جشن‌های این دهه در داخل و خارج از کشور ایجاد می‌کند.

شایان ذکر است که ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران تحت اشراف «آیت الله نظری خادم الشریعه» فعالیت نموده و همه ساله با کمک‏های مردمی و همکاری نهادهای فرهنگی، به گرامیداشت دهه امامت و غدیر (از 10 ذوالحجه عید مبارک قربان تا 20 ذوالحجه ایام عید سعید غدیر خم) می پردازد./993/د102/ن

ارسال نظرات