۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۰۹۰۳
نماینده خبرگان رهبری:

کشور با جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی روبه‌رو است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: دشمنان با ناکامی در عرصه مبارزه با ایران اسلامی، به جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی روی آورده است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در دیدار فعالان فرهنگی اردبیل با تاکید بر این‌که تعبیر اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رمز شکوفایی و خودکفایی در بخش های صنعتی و تولیدی است، گفت: دشمنان با تحریم‌های یک‌جانبه به دنبال رکورد در بازار و نارضایتی مردم از نظام اسلامی هستند.

 

وی با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست، گفت: رهبر انقلاب فرمودند که ایران اسلامی امروز در دوران بدر و خیبر قرار دارد و بایستی تهدیدهای دشمنان را به فرصت‌هایی برای خودکفایی، عدم وابستگی و رونق تولید داخلی تبدیل کنیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که تحریم اقتصادی برای ملت ایران تازگی ندارد، افزود: 33 سال است که در شرایط بحرانی قرار گرفته ایم، در اسف بارترین شرایط جنگ را بر ما تحمیل کردند و قادر به تأمین کوچکترین نیازهای نظامی خود نبودیم ولی با عنایت خداوند امروز با تحمل سختی و تلاش توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دشمنان با ناکامی در عرصه مبارزه با ایران اسلامی، به جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی روی آورده است، همه باید جنگ مقدس فرهنگی را باور داشته باشیم و استراتژی ویژه‌ای نسبت به مواضع خصمانه دشمنان اتخاذ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان این‌که جنگ فرهنگی دشمن، اصول و آداب دینی ملت را هدف قرار داده است، افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و امواج تبلیغاتی غرب، راهی جز تمسک به آموزه‌های قرآنی، دینی و نبوی نداریم، چراکه جنگ امروز ما جنگ آداب است.

 

وی ادامه داد: اقتدار و استقلال فرهنگی لازمه استقلال در دیگر بخش‌ها است، اقتدار با صدای قوی، اسلحه، تفنگ و تجهیزات نظامی به دست نمی آید، بلکه تنها کار و تلاش و تولید علم می توان حاکمیت ملی و استقلال هر کشوری را حفظ کرد، بنابراین نیازمند نسلی مبتکر، خلاق و نوآور در عرصه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی هستیم.

 

امام جمعه اردبیل گفت: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال برهم زدن معادلات سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگ اقصی نقاط جهان است، انوار حقیقی اسلام نجات‌بخش بشریت از یوغ نظام سلطه خواهد بود، منطق دنیای امروز اداره جهان با حق ویژه و منافع گروهی خاص است، در چنین شرایطی اتخاذ موضع انفعالی به صلاح ملت و جهان اسلام نیست./935/پ202/ب

ارسال نظرات