۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۰۹۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

محکومیت کشتار غیرنظامیان در جنگ مبنای اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در خبرگان گفت: بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام کشتار غیرنظامیان هرگز توصیه نمی‌شود و انجام چنین اقداماتی غیر انسانی و برخلاف انسانیت عنوان شده است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه برگزاری یادواره شهدای بمباران تبریز ترتیب یافت، به تحلیل مسائل فقهی و اهداف رژیم بعث عراق از بمباران شهرهای ایران در دوران دفاع مقدس پرداخت.


وی با اشاره به مبانی فقهی و دینی بمباران مناطق غیر نظامی و مسکونی در دوران جنگ گفت: از نظر اسلام طرفین جنگ بایستی فقط و فقط نیروهای نظامی را مورد هدف قرار دهند، این حساسیت به قدری مورد اهمیت است که در صدر اسلام، پیامبر اکرم(ص) در دورن جنگ با کفار مسلمانان را از قطع درختان را نیز منع می‌کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی و بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام کشتار غیرنظامیان هرگز توصیه نمی‌شود و انجام چنین اقداماتی غیر انسانی و برخلاف انسانیت عنوان شده است.

 

وی تصریح کرد: رژیم متجاوز صدام پشت گرم حمایت های استکبار جهانی آمریکا و غرب بود هنگامی به وسیله جنگ جوانمردانه و تن به تن نتوانست به اهداف پلید خودش دست یابد، برای رسیدن به اهداف شوم خود شروع به جنگ با شهرها و و موشک باران مردم بی‌گناه کرد، به‌ویژه بمباران شهرهایی که در جبهه‌های جنگ جوانان غیور مردانش مبارزات جانانه‌ای با عراقی‌ها انجام دادند و ضربه مهلکی به پیکر ارتش عراق  وارد می کردند.

 

وی ادامه داد: مردم تبریز و آذربایجان نیز از عصبانیت صدام و فرماندهان نظامی‌اش در امان نبودند و به بهانه های بی خود علاوه بر مناطق نظامی، فرودگاه و مناطق مسکونی مورد حمله هواپیمایی رژیم صهیونیستی صدام قرار گرفتند و تبریز در کنار دیگر نقاط آذربایجان در این جریان بزرگ نیز شهدای بسیاری از زنان، کودکان و مردان تقدیم اسلام کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری افزود: دشمن به انگیزه از پا در آوردن جمهوری اسلامی ایران و خسته کردن مردم انقلابی و متعهد ایران اسلامی به بمباران شهرها روی آورد، رژیم بعث فکر می کرد که در اثر بمباران شهرها و ایجاد احساس ناامنی میان مردم، پشت جبهه متزلزل شود؛ اما غافل بود که ملت وفادار ایران به‌ویژه آذربایجانی‌ها مانند آهن آب دیده نه تنها  صحنه را خالی نکردند بلکه با عزمی راسخ در برابر آن ها ایستاند.

 

وی با بیان این‌که غرب شریک جنایات صدام در دوران جنگ تحمیلی است، ادامه داد: تمامی امکانات نظامی عراق از سوی کشورهای غربی و آمریکا تامین شد، فرانسه هواپیماهایش را در اختیار رژیم صدام قرار داد، آلمانی ها با تمام وقاحت، بمب‌های شیمیایی و انگلیسی‌ها امکانات نظامی دادند، در واقع می‌توان گفت که جنایتکاران در دوران هشت سال دفاع مقدس از هیچ جنایتی دریغ نکردند و دستان کثیفشان همراه صدام به خون شهدای مظلوم و پیرمردان و پیر زنان و بچه‌های کوچک آغشته شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان گفت: امروز نیز استکبار جهانی آمریکا به خیال خام خود با تصویب تحریم های به ظاهر فلج کننده، درصدد براندازی جمهوری اسلامی ایران هستند. اما این ها همه شعار است، آزموده را آزمودن خطا است ما بیش از 3 دهه عزتمندانه مقابل دشمن ایستاده ایم که هیچ دورانی با خیال راحت و بدون نگرانی نبوده و در این پیچ تاریخی مهم نیز طبق فرموده مقام معظم رهبری ملت ما با موفقیت بیرون خواهند آمد و مثل همیشه سربلند و سرفراز خواهیم بود./935/ت302/س

 

ارسال نظرات