۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۴۰۹۸۴
بخش پایانی/احمدی نژاد:

نقد رسانه ها تنها متوجه دولت نباشد

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با اشاره به این که متاسفانه تنها نگاه نقادانه رسانه ها متوجه دولت است و از سایر قوا و نهادها انتقادی نمی شود، گفت: رفتار برخی رسانه‌ها در قبال عملکرد دولت سؤال برانگیز است و بهتر است رسانه‌ها به انتقاد از دیگر قوا و نهادهای اجرایی هم بپردازند.
نشست خبري رييس جمهور با خبرنگاران داخلي و خارجي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه شنبه، در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی، با اشاره به نگرانی دولت برای فرهنگ کشور، تصریح کرد: دولت نگران فرهنگ کشور بوده و مباحث فرهنگی از مسائل مهم کشور است و ما توصیه‌های و یادداشت مقام معظم رهبری را به کارگروه‌های فرهنگی ابلاغ کرده‌ایم که در حال رسیدگی و اجرای آن هستند.

وی در ادامه افزود: مهم ترین مساله در فرهنگ، رویکرد و نوع نگاه به فرهنگ است و دولت عامل مستقیم در فرهنگ نیست بلکه عوامل و نهادهای زیادی در اجرای امور فرهنگی در کشور مسؤول هستند و مردم و رسانه‌ها باید در کوتاهی مؤسسات و نهادی فرهنگی در امور اجرایی فرهنگی در جامعه سؤال کنند و این نهادها هم باید پاسخگو باشند.

رییس جمهور با اشاره به حمایت‌ها از مؤسسات فرهنگی ابراز داشت: در این هفت سال، حمایت از نهادهای فرهنگی بی سابقه بوده و بودجه این نهادها را افزایش دادیم و این مؤسسات فرهنگی باید توضیح بدهند که چه کاری انجام داده‌اند.

احمدی نژاد با اشاره به انتقادات از مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: انتقادها و سخنان مقام معظم رهبری از روی دلسوزی و برای تعامل هر چه بیشتر برای پییشبرد اهداف فرهنگی است و این انتقادها نباید باعث تکفیر یکدیگر باشد.

رییس جمهور با اشاره به رابطه ایران و آمریکا خاطر نشان کرد: شرایط رابطه ایران و آمریکا به این صورت نمی‌تواند ادامه پیدا کند و آمریکا از این وضعیت بیشتر ضربه می‌خورد و سیاست‌مداران آمریکایی در فکر تجدید نظر روابط بین دو کشور است.

وی با تأکید بر وجود فضای رسانه‌ای علیه دولت در داخل کشور گفت: رفتار برخی رسانه‌ها در قبال عملکرد دولت سؤال برانگیز است و بهتر است رسانه‌ها به انتقاد از دیگر قوا و نهادهای اجرایی هم بپردازند و فقط مشکلات را متوجه دولت نکنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمک دولت به شهرداری تهران، اظهار داشت: در این هفت سال دولت چندین برابر سال‌های گذشته به شهرداری کمک کرده است و مردم تهران حق زیادی بر گردن ایران و انقلاب دارند و ما از کمک به مدیریت شهری دریغ نخواهیم کرد.

رییس جمهور با اشاره به اصلاح ساختار سازمان ملل و اجلاس نم، تصریح کرد: در دیدار با رییس سازمان ملل در نیویورک در مورد اصلاح ساختار سازمان ملل صبحت کردم و ایشان هم استقبال کردند و همچنین اقداماتی هم برای اصلاح اساسی ساختار اجلاس نم هم انجام داده‌ایم.

وی در مورد گرانی‌های اخیر گفت: گرانی، گرانی اقتصادی نیست و بخشی از تورم بین المللی و وارداتی است و بخشی دیگر مصنوعی و ساختگی است و امیدوارم به زودی اصلاح شود.

احمدی نژاد در اظهار نظر در مورد دولت مصر اظهار کرد: من فکر می‌کنم در ارزیابی دولت مصر نباید عجله کرد و باید صبر کنیم و رابطه دو کشور ایران و مصر رابطه‌ای تاریخی است.

رییس جمهور با مهم خواندن موضوع سوریه گفت: با توجه به بافت اجتماعی طایفه‌ای سوریه،‌ مساله این کشور از پیچیدگی خاصی برخوردار است و موضع ما این ست که موضوع سوریه با جنگ حل نمی‌شود بلکه باید با برگزاری انتخابات آزاد و تعیین سرنوشت به دست مردم حل شود./958/پ202/ج

ارسال نظرات