۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۰۰۶
نماینده ولی فقیه در اوقاف:

حوزه‌ علمیه دارای 900 موقوفه در کشور است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حوزه‌های علمیه دارای حدود 900 موقوفه هستند که 300 موقوفه از این تعداد متولی خاص دارند.
حجت الاسلام محمدي سيرت، نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: 130 هزار موقوفه و یک میلیون و 200 هزار رقبه در سطح کشور وجود دارد.


وی خاطرنشان کرد: بنا بر حکم شرع مقدس، تمامی درآمدهای حاصل از موقوفات بایستی در راستای تحقق نیات واقفان هزینه شود، که بخش قابل توجهی از نیات واقفان کشور برای اقامه عزای اهل بیت عصمت و طهارت به‌ویژه مجلس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) است.

 

حجت الاسلام محمدی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا با بیان این‌که حوزه‌های علمیه حدود 900 موقوفه دارند، تصریح کرد: 300 موقوفه از این تعداد متولی خاص دارند و 600 موقوفه با عنوان عام با تولیت سازمان اوقاف و اور خیریه است.


نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت موقوفات جدید برای تعدادی از حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: تعدادی از این موقوفات با نیت مساعدت به طلاب علوم دینی و بخشی دیگر با نیت حفظ و نگهداری مدارس علمیه بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف سفر خود به استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: بازدید از مناطق زلزله‌زده استان یکی از برنامه های سفر است که بر اساس تحقیقات به عمل آمده 218 مسجد بر اثر زلزله آسیب دیده اند که 55 مسجد به صورت کامل تخریب شده اند.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این‌که در جریان زلزله اخیر 10 بقعه و امامزاده نیز آسیب دیده‌اند، گفت: 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ساز مساجد، بقاع و امامزادگان تخریب شده بر اثر زلزله در منطقه ارسباران اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به این‌که هم اکنون در 2700 نقطه فعالیت عمرانی در امامزادگان سراسر کشور در جریان است، افزود: سالانه 120 میلیون نفر زائر امامزادگان کشور را زیارت می کنند که این آمار بدون احتساب بارگاه‌های مشهد، قم، شاهچراغ و ری است.

 

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان از جریان 31 پروژه ساخت و ساز عمران و آبادانی در امامزادگان استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: برای تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب های فرهنگی کشور نیازمند مشارکت بیش از پیش واقفان، خیرین و عموم مردم مؤمن و متدین هستیم./935/پ202/س

ارسال نظرات