۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۰۰۸
با هدف تشکیل جامعه 10 میلیونی حافظان قرآنی؛

برنامه رادیویی گامی به سوی نور از صدای خراسان رضوی پخش می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی از پخش برنامه رادیویی گامی به سوی نور با هدف تشکیل جامعه 10 میلیونی حافظان قرآنی از صدای خراسان رضوی خبر داد.
حجت الاسلام علي نهاوندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی نهاوندی، مدیر کل سازمان صدا و سیمای استان خراسان رضوی و استاد حوزه علمیه مشهد در نشست خبری برنامه رادیویی گامی به سوی نور(آموزش غیر حضوری حفظ قرآن کریم) که صبح امروز در محل این سازمان در مشهد برگزار شد گفت: اوقاف یکی از بناهای پر خیر و برکتی است که در موضوع فرهنگ سازی قرآنی اقدام به انجام فعالیت‌های موثری کرده‌ است.


وی با ابراز امیدواری از این که فعالیت های این دو نهاد بتواند اقدام پرخیر و برکتی در پیشگاه حضرت رضا(ع) صورت گیرد، بیان داشت: هر اتفاق الگویی که در مشهد مقدس ایجاد شود به جهت این که مشهد 25 میلیون زائر دارد، اتفاق بزرگی محسوب می شود. به عنوان مثال بحث پخش نماز های روزانه، از شبکه استانی خراسان رضوی به عنوان الگوی کشوری قرار گرفت، امروز نیز موضوع صلوات خاصه در ساعت هشت صبح و شب این چنین است.
 
وی ادامه داد: هر اقدام مناسب و پر خیر برکتی که از سوی ما در مشهد انجام می شود، ما در ذیل روایت «کسی که یک سنت حسنه ای را پایه گذاری می کند ان شاء الله اجر کسانی را که به آن سنت عمل می کند را به او می دهند» قرار می گیریم.

حجت الاسلام نهاوندی با بیان این که این طرح برنامه آموزشی در صدای خراسان رضوی با عنوان «گامی به سوی نور» همه روزه به جز روز های تعطیل از ساعت 10:30 تا 11 صبح پخش می شود، توضیح داد: در این برنامه استادان کشوری با موضوع حفظ قرآن حضور دارند و با داوطلبان ارتباط برقرار می نمایند و سرفصل های آموزشی مشخص شده ای را ارائه می‌دهند و بنا است داوطلبان ظرف مدت شش ماه به حفظ جزء های پایانی موفق شوند.

وی خاطرنشان کرد: طرح حفظ قرآن بر پایه مجموعه ای که سازمان اوقاف و امور خیریه استان انجام داده مقطعی است، اما مشهد مقدس به عنوان قطب قرآنی باید برجستگی های ویژه ای داشته باشد.

مدیر کل سازمان صدا و سیمای استان خراسان رضوی در ادامه با تأکید بر این که باید شکبه صدا و سیما بخشی مستمر را در کنداکتور برنامه‌هایش به صورت یک ویژه برنامه قرآنی داشته باشد، ابراز داشت: تشکیل کمیته مشترک در موضوع فعالیت‌های قرآنی که وظیفه هماهنگ سازی و انسجام به فعالیت‌های قرآنی در استان را داشته باشد می تواند موجب منسجم تر شدن ابعاد جبهه واحد فرهنگی برای قرآن شود.

وی نیز یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ارتباط با این برنامه رادیویی می تواند با شماره تلفن های 8791041 - 0511 و سامانه پیامکی 100088114 از هر نقطه از میهن اسلامی ارتباط برقرار کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات