۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۴۱۰۱۴
غلامحسین الهام:

تمدن غربی جایی برای اخلاق نگذاشته است

خبرگزاری رسا ـ مشاور حقوقی رییس جمهور با بیان این که تمدن غربی جایی برای اخلاق نگذاشته است، گفت: صهیونیست هایی که به یهودیت خود نیز مؤمن نیستند به دنبال راه اندازی جنگ میان ادیان است.
غلامحسين الهام، عضو حقوقدان شوراي نگهبان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، غلامحسین الهام، مشاور حقوقی رییس جمهور امروز در کنگره نگین هستی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: رسول گرامی اسلام زنجیرهای اسارت فکری را گشود و همزیستی میان بشریت با رویکرد توحیدی را جایگزین جنگ و خشونت کرد و تقوا را معیار فضیلت قرار داد.


وی ادامه داد: خاتم انبیای الهی همه شاخص های مادی و نژادی را درهم شکست و انسان ها را برابر و حرمت بشر را قانون زندگی قرار داد، نظام حقوقی بر پایه عدل و انصاف و مبتنی بر فطرت بشری مشخص کرد و برابری در برابر قانون و حق را پایه گذاری و معنای عدالت را به جامعه چشانید.

 

الهام خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در دوران صلح و جنگ معیارهای قانونی وضع و اولین منشور حقوق بشردوستانه را برقرار کرد، رحمت آن پیامبر نور و مهربانی تنها در دوران حیات ایشان محدود نبود، امروز عالمیان متنعم آموزه‌های ائمه اطهار هستند.

 

وی تصریح کرد: توهین به چنین پیامبری، در حقیقت توهین به همه ارزش های الهی، زیبایی ها، حقیقت، پاکی و کل بشریت است، ریشه این اهانت را باید در تمدن جدید جستجو کرد، در دل این تمدن اگر ظواهری آمیخته با علم و تجدد را می بینیم، باید به جرات گفت که از انسانیت خبری نیست و زنان ابزار و کودکان مورد قاچاق برای هداف شیطانی نظام سلطه هستند.

 

مشاور حقوقی رییس جمهور افزود: در چنین تمدنی حریمی برای اخلاق نمانده است، امروز صهیونیست علمدار چنین توحشی است، اینها وارثان کسانی هستند که پیامبران را کشتند و طبیعی است که پیامبر اسلام به عنوان رحمت عالمیان اولین قربانی چنین تفکراتی قرار گیرد؛ امروز اگر بخواهیم جامعه خود را آزاد و دانشگاه را اسلامی و فرهنگ خود را انسانی کنیم، راهی جز عصیان بر این تفکر ضد بشری نداریم.

 

الهام ادامه داد: امروز در اسارت این اندیشه ضدانسانی و ضذبشری قرار داریم، به پیامبر اسلام اهانت می کنند و در مقابل، مقدساتی می سازند که هیچ پایگاه فکری قابل دفاع ندارد، آنان که به دنبال تقدس زدایی از دین هستند، قوانینی تصویب و اجرا می کنند و عقایدی به ملت ها تحمیل می کنند که با روح و تفکر آسمانی اسلام و فطرت بشریت منافات دارد.

 

وی انقلاب اسلامی ایران را نقطه عطف مقابله با تفکر التقاطی غرب دانست و گفت: انقلاب سال 57 در حقیقت اعلام ورشکستگی فکری و منطقی تمدن غربی بود، در چنین تحولی ماهیت استکبار در معرض خطر قرار گرفت و از آن روز تلاش برای اسلام ستیزی و اسلام هراسی باب شد، شاهدیم که همه ظرفیت خود را به کار گرفتند تا این انقلاب اسلامی را نابود کنند.

 

مشاور حقوقی رییس جمهور تصریح کرد: سکوت در برابر این اهانت ها منجر می شود که دیگر هیچ سخن و دلیلی برای ادامه حیات مستقل نداشته باشیم، اگر کشیش مسیحی قرآن آتش می زند به دنبال جنگ صلیبی است، از دیدگاه اسلام همه انبیای الهی مورد احترام هستند، اما صهیونیست هایی که به یهودیت خود نیز مؤمن نیستند به دنبال راه اندازی جنگ میان ادیان است./935/پ202/ج

ارسال نظرات