۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۴۱۰۳۹
فردا در قم؛

نشست علمی چیستی فلسفه اسلامی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی چیستی فلسفه اسلامی در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
همايش علمي چيستي فلسفه تطبيقي

محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از برگزاری نشست علمی چیستی فلسفه اسلامی از سوی گروه فلسفه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی، 13 مهرماه خبر داد.

 

وی افزود: این نشست نخستین نشست از سلسله نشست‌های معرفی فلسفه اسلامی و مواجهه آن با چالش‌ها است که به تبیین چیستی فلسفه اسلامی و بررسی و نقد دیدگاه مخالفان پرداخته و با حضور کارشناسان این عرصه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

 

دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: در این مراسم حجت‌الاسلام سیدیدالله یزدان‌پناه، عضو هیأت علمی و مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی و حجت‌الاسلام محمد فنایی اشکوری، دانشیار مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) سخنرانی می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری میزگرد علمی از دیگر برنامه‌های این نشست علمی است که براساس آن حجج اسلام عبودیت، سیدیدالله یزدان‌پناه، حسن معلمی و شیروانی از اساتید حوزه و دانشگاه به نقد و بررسی دیدگاه مخالفان فلسفه اسلامی پرداخته و به سؤال حضار پاسخ خواهند گفت.

 

خراسانی در ادامه با یادآوری این‌که امروزه مخالفت‌های جدی با فلسفه اسلامی صورت می‌گیرد، تبیین فلسفه اسلامی را به صورت جدی و با توجه به تأکیدهای مقام معظم رهبری ضروری دانست و خواستار مشخص شدن جایگاه آن با برنامه‌ریزی بهتر در عرصه‌های مختلف فلسفه اسلامی شد.

 

وی تصریح کرد: اگر قرار است مباحثی در این زمینه صورت گیرد، مخالفانی که وجود دارد باید به صورت علمی مورد بررسی، نقد و ارزیابی قرار گرفته و از حرکت‌های احساسی و چالشی جلوگیری شود تا یک فضا و گفتمان علمی نسبت به موافقان و مخالفات آن قالب شود.

 

گفتنی است، نشست علمی چیستی فلسفه اسلامی نخستین نشست از سلسله نشست‌های معرفی فلسفه اسلامی و مواجهه آن با چالش‌ها، پنجشنبه 13 مهرماه از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار می‌شود. /920/ت302/ی

ارسال نظرات