۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۱۵۷

تحقق 70 درصدی سهم آذربایجان غربی در تربیت حافظان قرآن

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به سهم این استان در طرح تربیت حافظان قاریان قرآن کریم گفت: تا کنون از هفت هزار قرآن آموز برای شرکت در این طرح نام نویسی و اسامی آنها وارد سامانه شده است.
حجت الاسلام مصائبي، مديرکل اوقاف اذربايجان غربي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: در راستای تحقق رهنمودهای رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، استفاده بهینه از فضاهای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار جامعه طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته است.

 

وی گفت: این طرح بزرگ قرآنی در آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد محوری استان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام مصائبی تربیت ده هزار حافظ قرآن کریم در استان را به عنوان اولویت امور فرهنگی در سال جاری عنوان کرد و افزود: از این تعداد دو هزار نفر برای هر یک از شهرستان‌های ارومیه و خوی، یک هزار برای هر یک از شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد و تکاب، پانصد نفر برای شهرستان‌های سلماس، چایپاره، بوکان، شوط، ماکو و پلدشت و سیصد نفر برای شهرستان‌های سردشت، نقده و اشنویه سهمیه بندی شده است.

 

این مسؤول، آغاز نام نویسی را از بیست و یکم تیرماه جاری اعلام کرد و گفت: تا کنون 70 درصد سهمیه استان با ثبت نام بیش از هفت هزار قرآن آموز در مناطق مختلف محقق شده است.

 

حجت الاسلام مصائبی از تعهد تربیت دو هزار حافظ و قاری قرآن تا پایان امسال در ارومیه خبر داد و گفت: در شهرستان ارومیه سهمیه تکمیل شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با موسسات و کانون های قرآنی و همچنین دارالقرآن ها، یادآور شد: با وجود آغاز کلاس های آموزشی نام نویسی از علاقه‌مندان همچنان ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: این دوره آموزش قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا آخر بهمن ماه امسال ادامه دارد.

 

حجت الاسلام مصائبی شرکت کنندگان در این طرح را کودکان 7 تا 12، نوجوانان 13 تا 18 و جوانان و بزرگسالان 19 سال به بالا برشمرد و گفت: حفظ جزء سی برای گروه اول، جزء سی و اول برای گروه دوم و جزء سی، اول و دوم برای گروه سوم آموزش داده می شود.

 

قابل ذکر است، به شرکت کنندگان در طرح سراسری تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم گواهی صادر خواهد شد./936/پ202/س

ارسال نظرات