۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۱۱۷۷

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ ابراز هم‌دردی طلاب زنجانی با زلزله‌زدگان ارسباران و افزایش 250 درصدی پرداخت زکات در استان از مهم ترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، جمعی از طلاب زنجانی در یک اردوی سه روزه با حضور در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی از بازماندگان این زلزله دلجویی کردند.

 

این اردوی فرهنگی و سازندگی به همت بسیج طلاب و روحانیان استان زنجان و با حضور طلاب مدارس علمیه برادران و همچنین استقرار روحانیان بسیجی اعزامی در یکی از روستاهای زلزله زده همراه بود.

 

بر اساس این گزارش، امسال تعداد طلابی که در سطح یک در حوزه های علمیه استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، 700 نفر و از آغاز سال تحصیلی جدید نیز 140 نفر طلبه ورودی جدید به این تعداد اضافه شده است.

 

لزوم استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در توسعه استان

 

حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در جمع کارکنان جهاد دانشگاهی گفت: باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای رشد و توسعه استان زنجان استفاده کرد.

 

وی جهاد دانشگاهی زنجان را از جهادهای موفق کشور خواند و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت جهاد دانشگاهی برای عبور از تهدیدها استفاده کرد، باید پروژه‌های مهم توسعه‌ای برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سوی جهاد دانشگاهی تعریف شود.

 

امام جمعه زنجان ادامه داد: این استان به دلیل تحصیل بیش از 75 هزار دانسجو یکی از مراکز دانشگاهی کشور محسوب می شود که بایستی در بخش های فرنگی، اقتصادی، اجتماعی و علمی از ظرفیت ظرفیت بالقوه استفاده شود.

 

همچنین مهدی عباسی، رییس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی رزق حلال از سوی جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان جهاد دانشگاهی زنجان به عنوان دبیرخانه دائمی این جشنواره انتخاب شده است.

 

وی با بیان این که این جشنواره به صورت رسمی در سه محور فعالیت خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: شاخص‌سازی در حوزه رزق حلال، تبیین برخی مصادیق رزق حلال و پرداختن به دستورات ائمه اطهار (ع) در خصوص رزق حلال به صورت کاربردی از برنامه‌های این جشنواره است.

 

رییس جهاد دانشگاهی زنجان با بیان اینکه در نخستین جشنواره رزق حلال از سه نفر از فعالان عرصه رزق حلال تجلیل می‌شود، افزود: جهاد دانشگاهی استان زنجان با توجه به رسالت و ضرورت جامعه برای فعالیت در عرصه فرهنگی و تبیین اهمیت کسب روزی حلال این جشنواره را برگزار کرده است.

 

افزایش 250 درصدی پرداخت زکات در استان

 

حجت‌الاسلام احمد جباری، رییس اداره زکات استان زنجان در دومین کارگروه تخصصی زکات استان زنجان از افزایش 250 درصدی پرداخت زکات در مقایسه با سال گذشته در استان خبر داد و افزود: سال گذشته یک میلیارد و 580 میلیون زکات جمع آوری شده بود که این رقم در شش ماهه سال جاری به شش میلیارد ریال رسیده است.

 

همچنین رضا حسنلو، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد پرداخت و اظهار داشت: جمع‌آوری زکات با همکاری دستگاه‌های دخیل و مؤسسات عام‌المنفعه در بحث زکات از جمله سازمان تبلیغات شامل اعزام روحانی و تبلیغ پرداخت زکات در روستاها، جهاد کشاورزی در اطلاع رسانی و بهزیستی در هماهنگی در بحث زکات جمع‌َآوری شده توسط بهزیستی، جهاد کشاورزی در توجیه کشاورزان و صورت می گیرد.

 

وی با بیان این که صدا و سیما نقش مهمی در اطلاع رسانی و پرداخت زکات مردم دارد، ادامه داد: می توان با مدیریت ظرفیت‌های موجود در استان از جمله تشکل‌های مذهبی استفاده بهتری از ظرفیت زکات موجود در بحث احداث پروژه های عام‌المنفعه و محرومیت زدایی انجام داد./935/د102/س

ارسال نظرات