۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۲۰۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

رشد علمی در آموزش و پرورش باید با تربیت دینی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دانشی که با فضائل اخلاقی و تربیت دینی و اسلامی همراه باشد مد نظر جامعه دینی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سند تحول به دنبال این مسأله است.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش استان در ساری با بیان این که رسالت اصلی آموزش و پرورش تربیت، پژوهش و آموزش بر مبنا و محور دین است، اظهار داشت: خروجی دستگاه تعلیم و تربیت باید در آینده مدیرانی ارزشی و دینمدار برای نظام اسلامی باشد.

 

وی با بیان این که دانشی که با فضائل اخلاقی و تربیت دینی و اسلامی همراه باشد مد نظر جامعه دینی است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در سند تحول به دنبال این مسأله است.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی افزود: دانشی که بر گفته از آموزه های دینی است در شکوفایی دانش آموزان و ساختن انسانی سالم موثر و مفید خواهد بود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح حفظ قرآن، حفظ آیت الکرسی، تأسیس مدارس قرآنی و حضور روحانیان در گفت: آنچه نظام اسلامی پس از 33 سال از آموزش و پرورش توقع داشت در این دوره اتفاق افتاد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که شأن و جایگاه معلمان در جامعه باید براساس نگاه اسلامی باشد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نیز معلمی را شغل انبیاء الهی می دانست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مدیران و معلمان در راستای تربیت دینی دانش آموزان به امر برگزاری نماز در مدارس و ترغیب دانش آموزان اهتمام جدی داشته باشند.

 

وی با بیان این که خدا را شاکریم که شرایط بسیار خوبی در آموزش و پرورش بوجود آمده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش شرایط فعلی مسؤولیت مهمی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش ارزنده دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش نسلی انقلابی و با استعداد اشاره کرد و افرود: همه برنامه‌های این مجموعه باید بر مبنای ارزش‌های دینی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی به مسأله آموزش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: آموزش و تعلیم به مردم مهم ترین هدف پیامبر و ائمه معصومین(ع) بوده است

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که برنامه ریزی دستگاه تعلیم و تربیت باید از برنامه های دینی در سیستم آموزشی این مجموعه بهره گیرند، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر ترویج باورهای دینی پرورش نسلی دیندار و انقلابی را برای نظام در پی خواهد داشت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به مسأله تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و تحقق آن را مستلزم ورود فرهنگ ایران اسلامی به دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید بر پایه معرفت دینی به سوی تحول پیش رود و تنها در این صورت می تواند به اهداف بلند خود دست یابد./950/پ202/س

ارسال نظرات