۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۱۲۱۱
با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی؛

مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.
مراسم افتتاحيه دانشگاه قرآن و حديث در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام والمسلمین ری‌شهری، رییس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم هادی حجت معاون آموزشی دانشگاه قرآن و حدیث طی سخنانی، گفت: این دانشکده امسال چهاردهمین سال فعالیت خود را آغاز می کند.

حجت با اشاره به تحصیل 4 هزار و پانصد دانشجو در این دانشگاه ابراز داشت: هزار و سیصد دانشجو در دوره‌های حضوری و بقیه به صورت مجازی ادامه تحصیل می دهند.

 در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اهمیت تحصیل قرآن و حدیث، گفت: دانش هایی که در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) هستند از نور الهی بهره گرفته است.

شجاعی فرد مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم طی سخنانی ابراز کرد: مراجع تقلید رهنمودهایی را در زمینه فرهنگی در دانشگاه‌ها مطرح کرده‌اند و چند سالی است که به این امور توجه شده و نتایج مناسبی نیز به دست آمده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ری‌شهری نیز در این مراسم در سخنانی، وظیفه مسلمانان در قبال قرآن و عترت را سنگین ارزیابی کرد و اظهار داشت: گذشتگان در واقع از حقیقت و عقاید قرآن که اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند، پاسداری نکردند.

مدیر مؤسسه دارالحدیث به اهداف تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد و ابراز داشت: این دانشگاه در راستای ترویج فرهنگ اهل‌ بیت(ع) و امانت داری از دو گوهر گرانبهایی که پیامبر در میان امت به یادگار گذاشته گام بر می‌دارد.

وی تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث را در راستای تکمیل مؤسسه دارالحدیث عنوان کرد و ابراز داشت: در سال 84 که سال افتتاح مؤسسه دارالحدیث بود به لزوم تأسیس دانشگاه قران و حدیث تأکید داشتیم و امروز به فضل الهی این امر محقق شد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله آملی لاریجانی به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به این‌که معارف حقه الهی در قرآن و معارف اهل بیت(ع) خلاصه می شود، اظهار کرد: قرآن نسخه معتبر الهی و معارف و کلمات اهل بیت(ع) که مفسران واقعی کلام الهی هستند در اختیار مردم قرار دارند و باید تلاش کرد از این سرمایه‌های بزرگ در راستای رسیدن به اهداف الهی استفاده کرد.

رییس قوه قضاییه در ادامه بر ضرورت توجه به حدیث تأکید کرد و با اشاره به گستردگی امر حدیث، گفت: تنها برای به دست آوردن احکام الهی نباید به روایات رجوع کرد بلکه معارف بلندی در روایات نهفته است که با رجوع به آنها می‌توان به بسیاری از مشکلات بشر پاسخ داد./927/پ202/ن

ارسال نظرات