۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۱۳۱۸
امام جمعه موقت گرگان:

اهانت به پیامبر اسلام مصداق بارز کفر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان گفت: همان قدر که توهین به خدا کفر به حساب می آید، توهین به پیامبر (ص) نیز مصادق بارز کفر است و جزای آن نیز مرگ است.
پيامبر اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت السلام قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با محکوم کردن اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام گفت: براساس آموزه ها و اعتقادات دینی، هیچ کس در دنیا حق ندارد، به هیچ یک از انبیاء الهی اهانت کند.

 

خطیب موقت جمعه گرگان افزود: به همان اندازه که توهین به خدا کفر به حساب می آید، توهین به پیامبر (ص) نیز مصادق بارز کفر است و جزای آن نیز مرگ است.

 

به گفته وی، اعتقاد و احترام به همه کتب آسمانی را لازم و واجب می دانیم، اما در این بین عده ای هستند که با مسلم بودن نبوت حضرت محمد (ص)، به ساحت مقدس آن حضرت، توهین و اهانت می کنند.

 

وی تصریح کرد: امید داریم که عوامل اصلی این جنایت، به سزای کارهای ننگین خود در همین دنیا برسند و در مجموع در اعتقادات دینی ما، توهین به یک انسان جایز نیست.

 

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کودک، گفت: دین مقدس اسلام راجع به تربیت کودک توصیه های زیادی دارد که به همین جهت، معتقدیم، وقتی کودک به دنیا می آید، باید در گوشش اذان گفت و کودکان ما بر فطرت خداجوئی متولد می شوند.

 

خطیب موقت گرگان نیز ضمن تبریک روز جهانی پست گفت: در گذشته پست در ایران، بسیار کند و محدود بود، اما امروز وظایف سنگینی را انجام می دهد که یکی از آنها، ارسال مرسولات در کوتاه ترین زمان ممکن است.

 

حجت الاسلام لیوانی در بخش دیگری از سخنان خود، هفته نیروی انتظامی را به کارکنان خدوم ناجا تبریک گفت و اظهار داشت: این نیرو نقش بسیار زیادی به مسائل گوناگون جامعه دارد که فیلم های مناسبی در خصوص وظایف پلیس در جامعه ساخته و از صدا و سیما پخش می شود که تاثیر بسیار زیادی در جامعه دارد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از کنار وظایف و مأموریت های پلیس به راحتی نمی توان گذشت و از مردم انتظار است با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و اطلاعات خود در زمینه های مختلف برای برخورد با متخلفان را در اختیار آنان قرار دهند.

 

خطیب جمعه گرگان یادآور شد: گاهی حرکات مشکوکی در سطح جامعه دیده می شود که عوامل آنان، قصد اخلال در جامعه را دارند، که اگر نیروی انتظامی را در جریان این حرکات و رفتار قرار دهیم، جلوی آنها گرفته می شود.

 

حجت الاسلام لیوانی تاکید کرد: همکاری با نیروی انتظامی از وظایف اصلی ما است و ناجا نیز باید در حل مشکلات مردم تلاش بیشتری کند.

 

خطیب موقت گرگان 20 مهر ماه، روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی را یادآور شد و گفت: حوادث و بلایائی چون، سیل، زلزله، طوفان و غیره اتفاق می افتد که عواقب ناگواری برای جامعه دارد و خسارات جانی و مالی بسیاری برجای می گذارد.

 

به گفته خطیب موقت گرگان، در کشور در برخی از روستاها، منازلی وجود دارد که با خشت خام، گل و ضریب امنیتی بسیار پایین ساخته شده و یا می شوند که با اندک زلزله ای بر سر ساکنانش فرو می ریزد.

 

وی با اشاره به زلزله آذربایجان گفت: از مسؤولان و متصدیان امر می خواهیم که این مناطق را شناسایی کنند و امکانات را در اختیار مردم قرار دهند و بر مردم نیز تکلیف شود تا نسبت به تغییر، بازسازی و مقاوم سازی خانه های خود در برابر حوادث و بلایای طبیعی، اقدام کنند.

 

امام جمعه موقت گرگان در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی گفت: اسلام یک دین معتدل و میانه رو است و بر این اساس می خواهد مردم مسلمان که پیامبر اسلام (ص) را اسوه خود قرار می دهند، خود برای دیگران الگو باشند.

 

حجت الاسلام لیوانی افزود: توصیه به اعتدال و میانه روی در همه مسائل دیده می شود که در اسلام بر آن تاکید شده که در مسائل خانوادگی، تربیت فرزندان و مسائل اجتماعی، این مسأله به خوبی دیده می شود.

 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که این روزها، ذهن مردم را به خود مشغول کرده، گرانی های اخیر است، بگونه ای که مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و اگر گرانی ها در دست عده ای از ثروتمندان است، توصیه می کنم، به خود بیایند و خواسته های خود را تعدیل کنند، زیرا اگر روند گرانی به همین شکل پیش برود، اقشار آسیب پذیر، آسیب پذیرتر می شوند./950/پ202/س

ارسال نظرات