۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۱۴۲۶

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه آموزشی « فن پاسخگویی به شبهات دینی » در اردبیل و همایش میثاق یاوران در تبریز از مهم ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله مجتهد شبستری در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع رفاهی، آموزشی و پانسیونی دختران بی‌سرپرست تبریز از مشارکت و همکاری شهرداری با بخش خصوصی در احداث این مجموعه قدردانی کرد و گفت: در دین اسلام به خدمات اجتماعی و به ویژه دستگیری از محرومان، مستمندان و ایتام بی‌سرپرست سفارش اکید شده است و این خدمات از جمله با ارزش‌ترین خدمات به شمار می‌روند.

 

امام جمعه تبریز دستگیری از ایتام و کودکان بی‌سرپرست را مصداق بارز کار خیر و پاداش آن را بهشت برین دانست و افزود: احداث این مجتمع مصداق بارز عمل صالح و کار خیر است و پاداش خیرینی که در این امر ارزشی مشارکت دارند بهشت برین است.

 

آیت‌الله شبستری در عین حال با اعلام این‌که مردم تبریز همواره در کارهای خیر پیشگام بوده‌اند از تمام خیران، نهادها و موسسات خیریه خواست در انجام امور خیر پیشگام باشند.

 

برگزاری کارگاه آموزشی « فن پاسخگویی به شبهات دینی » در اردبیل


سارا حقی، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان اردبیل از برگزاری کارگاه آموزشی « فن پاسخگوئی به شبهات دینی » ویژه بانوان فرهیخته خبر داد و گفت: در راستای ارتقای معلومات بانوان فرهیخته و تعمیق باورهای دینی بانوان کارگاه آموزشی « فن پاسخگوئی به شبهات دینی » ویژه اعضای این جمعیت برگزار شد.

 

به گفته وی در این کارگاه آموزشی حجت الاسلام داوود کمیجانی استاد حوزه و دانشگاه از تهران در سخنانی به تدریس سرفصل های آموزشی « فن پاسخگویی به شبهات دینی » پرداخت و اصول و روش های نوین در تبلیغ فرهنگ و مبانی اسلامی در جامعه را تبیین کرد.


حقی افزود: دین مبین اسلام به دلیل عمق، گستردگی و پویایی از زمان ظهور تا به حال همواره در معرض استفهام مردم قرار داشته است، چنانکه تلاش برای درک صحیح آن در بین علما و عموم مردم یک امر مشترک بوده و هست، اسلام نیز طبق آیه 36 سوره اسراء همه را به پیروی آگاهانه از خویش فرا می خواند.


گفتنی است، در ادامه این کارگاه آموزشی هر یک از بانوان فرهیخته به ارائه تجربه های تبلیغی و نحوه اجرای طرح های مختلف آموزشی و فرهنگی در مناطق مختلف استان پرداختند.


اتمام 50 درصدی تزئینات معماری قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی


حمید خداپناهی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از اتمام 50 درصدی عملیات مرمت تزئینات وابسته به معماری قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر عملیات مرمت تزئینات وابسته به معماری ضلع شرقی و غربی قندیل‌خانه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به پایان رسیده است.


وی با بیان اینکه اجرای عملیات مرمت تزئینات وابسته به معماری قندیل خانه از پنج کارگاه مرمت تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر عملیات مرمت کارگاه اول به پایان رسیده و عملیات مرمت کارگاه دوم نیز در حال اتمام است.


معاون میراث فرهنگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود مراحل عملیات مرمت تزئینات وابسته به معماری قندیل‌خانه این بقعه را شامل مطالعات، آسیب‌شناسی،‌ فن‌شناسی،‌ استحکام‌بخشی و مرحله بازسازی عنوان کرد و گفت:‌ در نهایت عملیات تثبیت تزئینات قندیل‌خانه انجام خواهد شد.


همایش میثاق یاوران برگزار می شود


علی حداد، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی با بیان این‌که همایش میثاق یاوران مجراهای موثر در کمک رسانی به زلزله زدگان این استان را توسعه می بخشد، خاطرنشان کرد: همکاری گروه های مختلف اطلاع رسانی به ویژه صدا و سیما در چارچوب تبیین اهداف این همایش می تواند نقش موثری در جذب بیشتر کمک های مردمی و خیران داشته باشد.


حداد با اشاره به این که عمق فاجعه و اثرات زلزله اخیر بسیار زیاد است، گفت: ساخت خانه تنها مشکل زلزله زدگان اخیر نیست و باید حمایت های مردمی برای این افراد مستمر باشد.


وی با بیان این‌که حضور میهمانان در هر همایشی موجب ارزشمند شدن آن می شود، افزود: تک تک شرکت کنندگان در این همایش وزنه ای موثر در باشکوه تر برگزار شدن آن بوده و موجب افزایش سطح مشارکت های مردمی می شود.


گفتنی است، همایش میثاق یاوران بیستم مهر از ساعت هشت تا 12 با همکاری دستگاه های مختلف استانی و حضور خیران و مردم نوع دوست آذربایجان شرقی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار می شود./935/د101/ب

ارسال نظرات