۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۴۱۵۰۲

کمبود استادسرا؛ مشکل اصلی حوزه علمیه تکاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب کمبود استادسرا و امکانات رفاهی و اقامتی جهت اسکان اساتید حوزوی را مهم ترین دغدغه مسؤولان حوزوی این شهرستان عنوان کرد.
کمبود استادسرا؛ مشکل اصلی حوزه علمیه تکاب

حجت الاسلام محمدرضا عبدی، مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: در حال حاضر حوزه علمیه این شهرستان دارای پنج استاد سرا است که این تعداد پاسخگوی نیازهای حوزه علمیه نیست.

 

وی با بیان این که سال گذشته از خانه های سازمانی فرمانداری شهرستان نیز جهت اسکان اساتید استفاده می شد، اظهار داشت: امسال با وجود درخواست های مکرر از مسؤولان فرمانداری شهرستان برای فراهم کردن محل اسکان اساتید موفق نشدیم.

 

این مسؤول در ادامه تعداد طلاب جدید الورود حوزه علمیه تکاب در سال جاری را سیزده نفر عنوان کرد و گفت: پذیرش اولیه 25 نفر بود که تعدادی به علت تسهیل در ادامه تحصیل به  مراکز حوزوی در شهرستان های خود یعنی خوی، سلماس و ارومیه منتقل شدند.

 

به گفته حجت الاسلام عبدی، هم اینک 45 طلبه در پایه های پنج گانه در مدرسه علمیه شهرستان تکاب مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند.

 

وی همچنین به پذیرش یک استاد جدید حوزوی به عنوان مسؤول آموزش حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: امسال اقدامات زیرساختی حوزه علمیه خواهران شهرستان تکاب نیز به پایان می رسد و از سال تحصیلی آینده این مرکز نیز در سطوح آموزشی پذیرش طلبه خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب، در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 25 نفر از طلاب و روحانیان حوزه علمیه برای اقامه نماز به مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان اعزام شده اند که از این تعداد 15 نفر خواهران طلبه هستند که پس از پایان تحصیلات حوزوی در سایر شهرستانها در عرصه ترویج فرهنگ دینی در شهرستان تکاب مشغول هستند. /936/ت302/ب

ارسال نظرات