۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۵۰۵
بیستم مهر؛

دومین گردهمایی ائمه جمعه مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران از برگزاری دومین گردهمایی سالانه ائمه جعمه استان در نوشهر خبرداد.
گردهمايي ائمه جمعه مازندران

حجت الاسلام محمد انتظاری، سرپرست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از برگزاری دومین گردهمایی سالانه ائمه جعمه استان در نوشهر خبرداد.

 

وی با بیان این که این گردهمایی بیستم مهرماه با حضور ائمه جمعه سراسر استان در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر برگزار خواهد شد، افزود: در این گردهمایی آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و حجت الاسلام ابراهیمی، معاون فرهنگی و امور استان های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که این همایش بزرگ با عنوان آسیب شناسی ستادهای برگزاری نماز جمعه و همچنین اقامه نماز عبادی سیاسی ائمه جمعه استان برگزار می شود، ادامه داد: در این نشست استانی ائمه جمعه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص راهکارهای حضور بیشتر نمازگزاران و همچنین مباحث فرهنگی ستادهای نماز جمعه ارائه خواهند کرد.

 

سرپرست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به فعالیت بیش از 700 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: هر جمعه مهم ترین مسائل روز جهان، کشور و همچنین مسائل دینی از سوی 700 امام جمعه کشور برای مردم بیان و تبیین می شود.

 

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که در حال حاضر 37 امام جمعه در شهرهای مختلف مازندران هر هفته نماز عبادی سیاسی جمعه را با حضور گسترده مردم اقامه می کنند، تصریح کرد: امروز نماز جمعه مهم ترین سنگر دفاع از ارزش های ناب اسلامی و انقلابی است.

 

وی حرکت در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی،  تقویت وحدت و همدلی در جامعه و همچنین بیان مشکلات و مسائل مربوط به مردم را محور سخنان ائمه جمعه در تریبون های نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: امامان جمعه در هر شهری پدران معنوی مردم به شمار می روند که از جایگاه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار هستند.

 

حجت الاسلام انتظاری ائمه جمعه و عالمان را قوی‌ترین پشتوانه دولت و مدیریت در کشور و به ویژه استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه‌سار ولایت رهبر معظم انقلاب بتوانیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.

 

سرپرست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران نماز جمعه را یکی از رویش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یادگار امام راحل دانست و تصریح کرد: برپایی نماز جمعه نشان از همدلی و وحدت رویه مردم ایران است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران با تاکید بر این که حضور جوانان و نوجوانان باید در صفوف نماز جمعه پر رنگ تر شود بیان داشت: این مساله نیازمند تلاش اعضای ستادهای نماز جمعه در هر شهرستان است.

 

وی نماز جمعه را متکی بر باورهای مردمی دانست و تصریح کرد: متولیان باید زمینه ورود مردم به نماز جمعه را آسان تر کنند.

 

حجت الاسلام انتظاری با تاکید بر این که موانع برگزاری باشکوه تر نماز جمعه باید برداشته شود بیان داشت: ستادهای برگزاری نماز جمعه باید در برگزاری این نماز باشکوه نوآوری و خلاقیت داشته باشند تا موجب جذب مردم شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات