۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۴۱۶۲۴
به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان؛

مسابقات حفظ قرآن کریم طلاب مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسئول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت: آزمون‌های سراسری مسابقات حفظ قرآن کریم همزمان با حوزه‌های علمیه کشور در مشهد نیز برگزار می‌شود.
مسابقات حفظ قرآن کریم طلاب مشهد برگزار می شود

حجت‌الاسلام محمدرسول رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: یکی از برنامه‌های این دفتر در راستای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی و تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش حافظان قرآن کریم، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به این‌که این مسابقات به صورت آزمون‌های مختلف و در بازه‌های زمانی مشخص برگزار می‌شود، گفت: مفاد این آزمون عبارت است از حفظ پنج جزء، سه جزء، یک جزء، 10 جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم، که رشته‌های پنج، سه و یک جزء به صورت کتبی و تک مرحله‌ای و در رشته‌های 10 و بیست جزء و حفظ کل قرآن در دو مرحله برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: کسانی که در مرحله مقدماتی در دو بخش کتبی و شفاهی از رتبه مطلوبی برخوردار شوند، جواز ورود به مرحله نهایی را کسب خواهند کرد و به تمام کسانی که حائز رتبه‌های ممتاز، عالی و خوب شوند جوایز نفیسی اهدا می‌گردد.

 

حجت‌الاسلام رمضانی در خصوص معیار ارزیابی آزمون کتبی حفظ در رشته‌های ده، بیست و سی جزء گفت: شرکت کنندگان در هر سه رشته برای راهیابی به مرحله بعد، باید حداقل امتیاز لازم یعنی 90 درصد را کسب کنند، معیار امتیازات در مرحله نهایی نیز به 3 قسمت خوب(87 تا 89 پاسخ صحیح)، عالی(90 تا 92 پاسخ صحیح) و ممتاز(93 پاسخ صحیح به بالا) تقسیم شده است.

 

گفتنی است، در همین راستا مرحله اول آزمون سراسری مسابقات حفظ قرآن کریم همزمان با سایر حوزه‌های علمیه کشور و با استقبال زیاد حافظان جزء و کل قرآن کریم، هفته گذشته در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد./932/ت303/ب

ارسال نظرات