۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۶۳۸

آغاز به کار سازمان دانشجویان جهان اسلام در مشهد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از آغاز به کار سازمان دانشجویان جهان اسلام خبر داد و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل این سازمان صدور دستاوردهای انقلاب اسلامی به کشورهای بیداری اسلامی است.
بيداري اسلامي/1

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد جواد حسینی نژاد، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، شب گذشته در مراسم افتتاحیه آغاز به کار سازمان دانشجویان جهان اسلام و همایش «بحرین، مقاومت مظلوم» که همزمان با هفته همبستگی مردم ایران با بحرین در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور 21 نفر ازفعالان سیاسی و خانواده های شهدا و دربند این کشور برگزار شد، در تبیین فعالیت‌های سازمان دانشجویی دانشجویان جهان اسلام، اظهار داشت: این سازمان یک نهاد انقلابی عمومی و غیردولتی است که اولین هدف آن رساندن صدای دانشجویان مسلمان به ویژه دانشجویان مسلمان ایرانی به کشورهای در حال انقلاب در همه جای جهان است.

 

وی افزود: در قدم دوم، هدف دیگر این سازمان این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به ویژه در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی به کشورهایی که تازه انقلاب کرده‌اند، صادر کنند تا دراین راستا بتوان اتفاقات بسیار خوب ایران را در 32 سال پس از انقلاب نیز بازگو کرد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد درادامه به تشریح وضعیت جغرافیایی و استراتژیک بحرین در منطقه پرداخت و ابراز داشت: از آنجا که این کشور خیلی کوچک با ابعاد 20 در 30 کیلومتر و با مسافتی مثل نیشابور و سبزوار با جمعیتی 600 هزار نفری در منطقه است، اما همین کشور کوچک دارای 30 زندان است.

 

وی افزود: وحشیانه ترین شکنجه ها و آزارها برای مردم کشوری است که چیزی جز حریت و آزادگی نمی خواهند و این درحالی است که کشور بحرین تا 40 سال پیش جزو ایران بوده است و از آنجا که دست استعمار این دو کشور را از هم جداساخته؛ اما قلب های ملت های مسلمان همیشه با یکدیگر است.  

 

در این نشست شیخ الاسلام، نماینده شاعران جبهه فرهنگی انقلاب اعزامی به بحرین چفیه اهدایی خویش از سوی مقام معظم رهبری را در اقدامی نمادین به پدر شهید ابوتاکی از شهدای بحرین اهدا کرد.

 

قابل ذکر است، طرح سازمان دانشجویان جهان اسلام در آبان‌ماه سال 90 در جلسه هیأت رییسه جهاددانشگاهی به تصویب رسید و در همین راستا بیش از 5000 دانشجوی غیر ایرانی از 40 کشور دنیا در مشهد شناسایی شده‌اند./پ203/س/930 

ارسال نظرات