۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۴۱۶۸۶
امام جمعه زنجان:

تولید علم و ثروت راه رهایی امت اسلامی از تسلط مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: تولید علم می تواند زمینه لازم برای تولید ثروت را فراهم کند و امت اسلامی را از ظلم و تسلط مستکبران برهاند.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در گردهمایی استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار داشت: علمی که مایه سعادت و تعالی بشریت نباشد، عبث بوده و ممکن است عامل انحراف نیز باشد، تمامی علوم بایستی در خدمت اسلام و خلق خدا باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به جنبه‌های مادی و معنوی کسب علم و دانش تصریح کرد: علوم انسانی و تجربی بایستی مایه تعالی روحی و روانی بشر شود، از سوی دیگر تولید علم می تواند زمینه لازم برای تولید ثروت را فراهم کند و امت اسلامی را از ظلم و تسلط مستکبران برهاند.

 

وی تحقق کسب ثروت از راه تولید علم را تنها با مجاهدت علمی جوانان مستعد و نخبه ایرانی عنوان کرد و افزود: اگر امروز با پیشرفت‌های دشمن‌شکن در عرصه‌های علمی، به‌ ویژه دانش هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و پزشکی رو به رو هستیم، نتیجه سال‌ها تلاش در سایه تحریم‌های علمی و فناوری دشمنان بوده است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی سفارش بر تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و پژوهش‌محوری مراکز آموزش عالی دارند، افزود: امروز نیازمند مجاهدت علمی جوانان برای رهایی از تسلط علم و فناوری غربی در ممالک اسلامی هستیم، به یقین در شرایط امروز جامعه اسلامی اجر و پاداش جهاد علمی کمتر از جهاد در میدان‌های نبرد نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تحصیل مهارت محور را از مهم‌ترین ارکان آموزش در دانشگاه علمی کاربردی دانست و گفت: خوشبختانه با آغاز فعالیت این دانشگاه کسب دانش به همراه مهارت مورد توجه متولیان امر قرار گرفته است، مسأله‌ای که تاکنون کمتر به آن بها داده شده بود.

 

وی با اشاره به نیاز محدود مراکز دولتی به نیروی کار فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌ها در سطوح مختلف، خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های دانشگاه علمی کاربردی می تواند فرهنگ غلط پشت‌میزنشینی را اصلاح کند، نیاز اصلی کشور در زمینه های تولیدی و خدماتی به نیروهای ماهر و متخصص است.

 

امام جمعه زنجان با بیان این‌که امروز با تعداد کثیری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار مواجه هستیم، گفت: باید بیش از نیمی از دانشجویان کشور نیروی کار ماهر فارغ التحصیل از مراکز علمی کاربردی و فنی حرفه ای باشند./935/پ202/س

ارسال نظرات