۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۴۱۸۲۲

دیدار سرپرست حجاج ایرانی از بیمارستان مدینه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امروز، از امکانات درمانی و بیمارستانی راه اندازی شده توسط هیأت پزشکی جمهوری اسلامی، در شهر مدینه، بازدید کرد.
بازديد قاضي عسكر از بيمارستان مدينه بازديد قاضي عسكر از بيمارستان مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، روز گذشته با حضور در مرکز پزشکی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بیماران حاضر عیادت و از بخش های مختلف این مرکز دیدن کرد.

 

 

در این دیدار که برخی از مسؤولان و معاونان بعثه مقام معظم رهبری هم در آن حضور داشتند، دکتر علی ریاض رئیس مرکز پزشکی درباره فعالیت های مرکز پزشکی مدینه توضیحاتی ارائه کرد.

 

 

سرپرست حجاج ایرانی با عیادت از بیماران حاضر در بیمارستان، در جریان روند درمانی آنها قرار گرفت و نیز از خدا برای ایشان طلب شفای عاجل کرد.

 

 

وی در این دیدار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رضایت خود از نحوه خدمات رسانی پزشکی به حجاج، از روند بهداشتی حاکم بر مجموعه های مختلف خدمات رسانی و تعداد کم بیماران ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشبختانه طی این مدت بیماران کمی داشته ایم که این نشان از تاثیرگذاری برنامه بهداشتی بوده است که تدوین و اجرا شده است.

 

 

وی در توضیح این برنامه گفت: برنامه بهداشتی ما از دو بخش پیشگیری جدی در تمام بخش ها شروع می شود. از آموزش های قبل از سفر به زائران تا دستورات حین سفر، مساله بهداشت محیط و هتل ها و از همه مهم تر برنامه بهداشتی تهیه، آماده سازی و طبخ غذا باید اشاره کرد که تعداد اندک بیماران تاکنون نشان از صحت این روند دارد.

 

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: بخش دیگر  این موفقیت مرهون تیم پزشکی و نحوه برخورد و خدمات رسانی آنان است که با اطلاعات و ارزیابی های بنده خوشبختانه کادر پزشکی با دلسوزی کامل و مهربانی فراوان با بیماران برخورد می کنند تا برای بیمار این تصور پیش بیاید که در ایران هستند و هیچ تشویش و نگرانیی برای شان ایجاد نشود که اضطراب و نگرانی برای یک زائر در سفر همچون سم است.

 

 

وی در ادامه با اشاره به منحصر بفرد بودن برخی از بخش ها همچون آزمایشگاه که به گفته مسئولان در حد یک بیمارستان 200 تختخوابی است، به برگزاری همایش پزشکی در حج در تهران اشاره کرد و گفت: این همایش در تهران با حضور 17 کشور و ارائه 220 مقاله تخصصی حوزه حج انجام شد و خوشبختانه اثرات آن را در دانش افزایی کادرهای پزشکی و درمانی اکنون شاهد هستیم.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در عین حال افزود: اگر چه شرایط پزشکی خوبی داریم اما برای رسیدن به شرایط ایده ال، ما باید به نیمه خالی لیوان خدمات رسانی خود به ضیوف الرحمان توجه کنیم و پندار مان این باشد که هر چه بیشتر خدمت می کنیم، انگار کار کمی برای این ملت نجیب و ارجمند انجام داده ایم.

 

 

سید علی ریاض، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هم به آمار پایین شمار زائران بیمار تاکنون نسبت به آمارهای سال گذشته اشاره کرد و گفت: مثل هرسال بیشترین بیماران این مرکز بیماران دیابتی و فشار خونی ها هستند.

 

 

دکتر ریاض تاکید کرد: تاکنون هیچ بیماری در این منطقه اپیدمی نشده و زائران و خانواده هایشان نگران سلامتی خود نباشند.

 

 

وی یادآور شد: 450 پزشک در کاروان ها، 300 کادر درمانی در بیمارستان، 110 پزشک متخصص و 60 کادر پشتیابی و ده پزشک آشنا به زبان عربی که در انتقال بیماران نیازمند جراحی به بیمارستان های عربستان کمک می کنند.

 

 

ریاض تاکید کرد: تمام تجهیزلات پزشکی و بهترین داروها داریم و هیچ کمبودی نداریم. مگر جراحی که به بیمارستان صعودی منتقل می شود./917/د102/ن

ارسال نظرات