۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۸۶۲
آیت الله نوری همدانی:

همه باید انقلاب را در برابر فتنه و آسیب محافظت کنیم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که همه باید انقلاب اسلامی را در برابر فتنه ها و آسیب ها محافظت کنیم، گفت: برای حفظ دستاوردهای انقلاب باید ابتدا آنها را بشناسیم؛ مهم ترین دستاورد انقلاب تأسیس نظامی ولایی است این تنها شکلی از حکومت است که اسلام قبول دارد.
آيت الله حسين نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مسلح، با بیان این که اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) بسیار دردناک است، اظهار داشت: در این اتفاق بار دیگر آمریکا، صهیونیست و نفاق چهره واقعی خود را نشان دادند؛ مسلمانان نباید این اهانت را به دست فراموشی بسپارند، کار دشمنان اسلام به جایی رسیده که کاریکاتور و فیلم علیه پیامبر(ص) می سازند.


وی تقوا و استقامت را رمز موفقیت در تمام مراحل زندگی دانست و گفت: خداوند در قرآن حضرت یوسف(ع) را به عنوان یک الگو معرفی می کند تا از ایشان درس بگیریم؛ نتیجه این داستان این است که خداوند اجر کسانی که تقوا و استقامت پیشه کنند را ضایع نمی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به آیاتی از سوره انشراح، ابرازداشت: در زندگی همواره سختی ها و آسانی با هم هستند و با صبر و تحمل می توان از سختی ها عبور کرد و به آسانی رسید.

حضرت آیت الله نوری همدانی پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن را وظیفه ای مهم‌ دانست و گفت: افتخار ما این است که در همه حال حافظ انقلاب هستیم و این کار را تا ظهور امام عصر(ع) ادامه خواهیم داد.


وی افزود: برای حفظ دستاوردهای انقلاب باید ابتدا آنها را بشناسیم؛ مهم ترین دستاورد انقلاب تأسیس نظامی ولایی است این تنها شکلی از حکومت است که اسلام قبول دارد.


مردم همواره تابع علمای با تقوا و وارسته هستند

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، مطالعه تاریخ را در شناخت آثار و برکات انقلاب بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر عملکرد سلاطین و مستکبران را در این کشور مطالعه کنیم در می یابیم که انقلاب ما را از چنگال استعمار و استبداد نجات داد.


این مرجع تقلید مرحوم آیت الله ابوالحسن کاشانی را به عنوان قهرمان مبارز علیه محمدرضا شاه معرفی کرد و یادآور شد: مردم همواره در طول تاریخ تابع علمای با تقوا و وارسته بوده اند؛ آیت الله کاشانی تا آنجا پیش رفت که شاه را از مملکت بیرون کرد ولی با حمایت آمریکا شاه به حکومت بازگشت و از آن سال تا زمان انقلاب ما تحت سلطه و استعمار آمریکا بودیم.


حضرت آیت الله نوری همدانی خودباوری و اراده امروز را مرهون انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایران امروز تجلی گاه اراده است؛ پیش از انقلاب آنقدر مردم خودباخته و فریفته آمریکا و اروپا بودند که آن ها را تعظیم و تکریم می کردند، طرفداران آن ها روشنفکر و مخالفان شان را مرتجع و عقب مانده می دانستند.


وی با تأکید برحفظ انقلاب اسلامی از آسیب ها، اظهارکرد: یکی از آسیب های جدی انقلاب فتنه است و راه مقابله با آن بصیرت و استقامت است./928/پ202/ج

ارسال نظرات