۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۱۸۷۳
معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم:

اقتصاد مقاومتی با سیاست‌ های مقطعی و گذرا محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم قم تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور جهت عبور از تحریم و بحران های ایجاد شده از سوی دشمنان را نیازمند تدبیر دقیق مسؤولان و پرهیز آنان از سیاست گذاری های مقطعی دانست.
حجت‌ الاسلام محمدمهدي گرجيان

حجت الاسلام مهدی گرجیان، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هماهنگی واژه اقتصاد مقاومتی با آموزه های دینی، گفت: زیرساخت‌های هماهنگ و مخصوص اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های دینی شریعت مقدس اسلام وجود دارد.

وی با اشاره ضرورت فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه، ابراز داشت: پخش برنامه‌های مصرف گرایانه و تبلیغ کالاهای لوکس در رسانه ملی با طرح کردن شعار اقتصاد مقاومتی تناقض دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار جهانی ایران اسلامی، اظهار داشت: تبلیغات دشمن در زمینه اقتصاد را نباید نادیده گرفت و باید برای مقابله با آن تلاش کرد.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم قم با اشاره به نقش بسیار مهم قوه مقننه در زمینه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: قوه مقننه افزون بر جلوگیری از قوانین دست‌و‌پا گیر، سیاست های ابن الوقتی و مقطعی نگیرد، بلکه بایستی تصمیمات اقتصادی در راستای برنامه های بلند مدت اقتصادی گرفته شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش آفرینی حوزویان در زمینه اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: حوزویان منبر‌های خود را به مباحث اقتصادی و مسائل روز اختصاص دهند و کشور را در فرهنگ‌سازی اقتصادی یاری دهند.

حجت الاسلام گرجیان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که می فرمایند«جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در جنگ است» ابراز داشت: در گذشته جنگ ما جنگ سخت بود و در حال حاضر همان جنگ با تغییر چهره در زمینه اقتصادی بروز کرده است؛ اگر در این جنگ هم مقاومت کنیم به یقین پیروز می شویم.

وی با تاکید بر ضرورت اصلاح دیدگاه‌های اقتصادی در بین مردم، گفت: باید جلو فضا‌های استرس‌ زای اقتصادی را در بین مردم بگیریم و واسطه ها در دنیای اقتصاد را جهت‌دار کنیم.

معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم در پایان با بیان نقش با اهمیت رسانه‌ها در بحث اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: واکسینه کردن کشور قبل از خطر و ایجاد پادزهر بعد از خطر کاری است که رسانه ها عهده دار آن هستند و باید از این نقش بسیار مهم سر افراز بیرون آیند./929/ت302/ج

ارسال نظرات